/* */

Dubrovnik od ove godine povezan pomorskom linijom s Kotorom! Zaplovili smo katamaranom i provjerili cijene, interes je ogroman (FOTO)

Autor: Ahmet Kalajdžić Autori fotografija: Ahmet Kalajdžić

Prva sezonska pomorska, točnije katamaranska linija Dubrovnik-Kotor uspostavljena je jučer. Ekipa Dubrovačkog dnevnika zaplovila je katamaranom na novoj liniji koja izravno povezuje Dubrovnik i Kotor, a interes je ogroman. Uz ovu, agencija 'Kompas Hrvatska' nastavit će održavati liniju Dubrovnik-Budva.

-Linija će prometovati do kraja rujna, a u odnosu na 2024. godinu, kad smo plovili dva puta dnevno za Budvu, ove godine smo promijenili raspored plovidbe i prilagodili ga potražnji gostiju jer smo lani uočili jači interes za izlete do Kotora koji se pokazao kao atraktivnija destinacija od Budve. Nadamo se da će nam ove godine rezultati biti puno uspješniji u pripremi sezone i broju putnika. Tim više što smo lani s prodajom krenuli relativno kasno i sve se dogodilo u zadnji tren. No, ove godine sve radimo sustavnije, što se vidi i u činjenici da je katamaran na prvoj plovidbi bio popunjen skoro 50 posto. Znači, očekujemo bolju popunjenost i financijske učinke, a zbog prilagodbe reda plovidbe i bolju prodaju. Naravno, sve će uvelike ovisiti o tijeku turističke sezone u Dubrovniku te crnogorskom primorju, a našim gostima nudimo izlete kao dodatne usluge - kazao je ovim povodom direktor turističke agencije "Kompas Hrvatska" Bojan Aljinović. 

PREKRASNE VIZURE IZ DRUGAČIJE PERSPEKTIVE

Pod zapovjedništvom splitskog kapetana Vladimira Šabića, uz šest članova posade kompanije "G&V line", liniju održava katamaran Antonija kapaciteta 240 sjedišta. Taj brod može dostići maksimalnu brzinu od 36 čvorova. No, katamaran duž hrvatske obale plovi tzv. ekonomičnom brzinom od 25 do 28 čvorova, dok po ulasku u Bokokotorski zaljev plovi znatno nižom brzinom od samo 4 do 8 čvorova. Ipak, neslužbeno smo doznali kako se očekuje skoro izdavanje posebnog odobrenja vlasti Crne Gore temeljem kojeg će se kroz Boku moći ploviti uz veću brzinu. 

Inače, plovidba oko vrha poluotoka Prevlaka i ulazak u Bokokotorski zaljev omogućava rijetku prigodu za vidjeti kako ta tvrđava izgleda s pučine, ali i da se uvjerimo u obnovu tog fortifikacijskog objekta. O intenzivnoj obnovi koja se odvija pod nadzorom Društva prijatelja dubrovačke starine (DPDS) svjedoče i brojne skele na toj austrougarskoj utvrdi. 

Zapadna strana zaljeva doima se preizgrađeno i na trenutke zastrašujuće betonizirano, a u odnosu na nju istočna strana, posebno na dijelu od Luštice do Tivta i kompleksa Porto Montenegro, djeluje djevičanski nedirnuto. Ipak, pomnije promatranje i tu otkriva tragove bagera i temelje budućih "interpolacija u prostoru", kako to građevinari često vole reći.

Neposredno pred Kotorom pogled na otoke Sv. Jurja i Gospe od Škrpjela (koju turistički vodiči, uz obrazloženje "lakšeg googlanja inozemnim turistima" imenuju kao "Lady of the Rocks") mame turiste da se upoznaju i s tim segmentom prirodnih znamenitosti, ali i kulturne baštine Bokelja.

KREĆE DOBRA SEZONA I U KOTORU

Šetnja Kotorom potvrda je najave relativno dobre sezone, ali vodiči smatraju kako je ona zapravo vrlo nesvjesna. Bojazni potkrepljuju visokim cijenama i mogućim izostankom najčešćih gostiju, a to su oni iz istočnog dijela bivše zajedničke države. No, uvid u cijene u kafićima i restoranima govori da su još uvijek povoljniji od Hrvatske, ali i tu pojedini artikli (npr. pizze i kolači, ali u dijelu objekata i roštilj) odskaču s (pre)visokim cijenama. 

Najveća atrakcija i dalje je četiri kilometra duga žičara od Kotora do 1300 metara vidikovca i postaje na Lovćenu. Vožnja košta 17 eura, a na donjoj postaji žičare ponosno ističu da tu nema stranih radnika.

"Uglavnom smo iz Kotora i s Cetinja! Gore je nekoliko Filipinaca u jednom restoranu, ali samo tu! Ostalo su 'naši'", govore nam. 

PROVJERILI SMO I CIJENE 

Cijena prijevoza je povoljnija od cijena hrane. Srednja pizza je 20-24, mini porcija njoka s parmezanom je 19, a rižot od gambora ili svinjska koljenica su po 28 eura, dok je porcija od pet ćevapa 20 eura. No, topli su napitci povoljniji te se i inače više traže.

U samom Kotoru kugla sladoleda je 2,5- 3  eura, ali prodavači često šapatom dodaju: za naše je 2 eura! Pri tome misle na sve koji govore jezicima slavenskih naroda. Cijene u kafićima su većinom slične: espresso 1,80-2  eura; bijela kava 2,30-2,50, a kapućin 2,50-2,70. Čaša cijeđenog soka 4,50 eura, kokteli su od osam do 12, viski (mjerica od 0,03) je 3,70- 28 eura, butelje (0,75 lit) domaćeg vina 26-40 eura, eezar salata 11,40, biftek 13,20, porcija dimljenog lososa 15, a porcija gambora ili salate od hobotnice 18 eura.

Pizze u gradu su 11- 15, a sendviči 10- 13 eura, dok su kolači u restoranima 6-8 eura. Međutim, same slastičarne kao akcijsku ponudu nude kotorsku krempitu i espresso po cijeni od četiri eura! Naravno, uporni mogu naći i povoljniju ponudu, ali sve ukazuje na to da se isplati poći na ovaj brodski izlet, tim više što će svi izletnici biti pošteđeni zamornog čekanja na granici, a povratna karta katamaranom iznosi manje od 60 eura.

Popularni Članci