BEZ RYANAIRA Evo zašto Dubrovčani i njihovi gosti ne mogu letjeti po cijenama od 10 eura
Roko Tolić objašnjava zašto Ryanair ne dolazi u Zračnu luku Dubrovnik
Daleko najjeftiniji europski avioprijevoznik Ryanair, u kojeg se avionske karte mogu kupiti već po cijeni od 10 eura, a ponekad i manje, neće sletati u Zračnu luku Dubrovnik ni ove sezone. Od direktora Zračne luke Dubrovnik Roka Tolića potražili smo razloge. On odgovara da je to, kao i u mnogočemu - novac.
-Da bi Ryanair mogao imati tako jeftine letove, njihova politika je da im neka zračna luka ili spusti cijene, ili da nađu nekoga poput lokalne samouprave, turističke zajednice ili nekog trećeg tko će im sufinacirati troškove aerodroma. Mi svim aviokompanijama naplaćujemo jednaku cijenu i to je naš poslovni model. Čak i Croatiji Airlines koja ima istog vlasnika kao i mi – istaknuo je Tolić.
Dodao je da neki gradovi, pa tako i hrvatski poput primjerice Zadra, sufinanciraju Ryanair, jer su procijenili da je im je to sveukupno bolje.
-Mi s druge strane dumpingom cijena ili sufinanciranjem ne bi ništa postigli. Ryanair bi, recimo, uveo mnoge letove s Britanskog otoka, odakle mi već imamo niskobudžetne prijevoznike poput Easy Jeta. Da politici Ryanaira idemo niz dlaku, vjerojatno bismo izgubili dio prijevoznika koji plaćaju našu realno postavljenu cijenu. A da svima spustimo cijenu, gdje bismo bili? – objašnjava direktor.
Ističe kako su otvoreni za daljnje pregovore s irskim avioprijevoznikom.
-Ove godine Ryanair neće dolaziti u Dubrovnik, ali ćemo u jesen opet sjesti s njima i pokušat nešto dogovorit. Njima je Dubrovnik itekako zanimljiv, posebno sada kada opet idu u povećanje flote. Ako bi oni pristali voziti zimi, možda bismo mogli naći neki dogovor. No, tada potražnja za letovima pada, i nije to samo problem Dubrovnika, već i razvikanijih destinacija poput Italije ili Španjolske. Mi zimi već sad nudimo korištenje aerodroma gotovo džabe, ali interesa nema - naglašava.
Za kraj Tolić ističe da je poslovni plan Zračne luke Dubrovnik raditi u plusu.
-Pola aerodroma diljem svijeta koji su veličine dubrovačkog radi s velikim minusima. Mi ne želimo biti ničiji teret, posebno jer je Dubrovnik, sam po sebi, privlačan gostima, i osim zimi, ne treba dovlačiti goste velikim spuštanjem cijena. Ponavljam, interes i nas i Ryanaira je obostran i možda ćemo u budućnosti naći prihvatljivo rješenje za obje strane – zaključuje Tolić.
Dubrovčani će se tako morati strpiti još neko vrijeme kako bi po Europi mogli letjeti po najsmješnijim mogućim cijenama. Ali ni Zadar nije daleko, a osim toga mnogi jeftini avioprijevoznici već odavno dolaze na dubrovački aerodrom poput Easy Jeta, Vuelinga, Norwegian Aira ili Germanwingsa, da spomenemo samo neke.
Ryanair u Hrvatskoj ponajviše koristi zračnu luku u Zadru. Osim te destinacije slijeće u Pulu, Rijeku i Osijek. Zanimljivo da u njegovoj ponudi nema Zagreba kojem gravitira oko 2 milijuna ljudi. Očito nisu uspjeli postići dogovor ni s Upravom koja vodi Pleso.
M.M.