Bili smo na kućicama u Gradu! Ima menestre, makarula i bakalara, a na neke delicije se čeka u redovima
Ekipa Dubrovačkog dnevnika obišla je tri lokacije s kućicama te smo istražili što se nudi, po kojim cijenama i što se definitivno isplati probati
Tko kaže kako na ovogodišnjem Dubrovačkom zimskom festivalu nema kućica? Nisu više na Stradunu, ali jesu na Trgu oružja, Brsaljama i Gundulićevoj poljani. Ove godine se za svega pet ili deset eura, na kućicama može pojesti pristojan obrok pa će vas često izaći jeftinije nego kuhanje doma. Mnogi Dubrovčani baš preko pauze odlaze na kućice marendati, pojesti konkretno jelo ili se jednostavno potratati priklama ili nekom drugom slasticom, a posebno živo bude navečer kad uživaju u raznovrsnim jelima uz piće.

Ura od marende na Pilama
Ekipa Dubrovačkog dnevnika obišla je tri lokacije s kućicama te smo istražili što se nudi, po kojim cijenama i što se definitivno isplati probati.
PRIKLE IDU KO LUDE
Prva postaja bile su Brsalje na kojima Prekala i ovaj put ima svoju kućicu. Mnogi se vrlo dobro sjećaju njihove poslastice bubble wafle na koju se na Stradunu prije nekoliko godina čekalo u redovima. Danas su njihov glavni hit – churosi. Izbor je ogroman pa su dostupni churosi s čokoladom, bijelom čokoladom, cukrom i cimetom, pistacijom, karamelom, šumskim voćem, narančom, kinder čokoladom, jaffa okusom, tiramisu kremom, KitKat, Snickers, Oreo, Raffaelo, Ferrero i, naravno, Dubai churosi. Kako nam kažu, posla ima, a najradije ih posjećuju upravo oni najmlađi koji, nakon vožnje na karuselu, rado uživaju u omiljenoj slastici.

Njam, njam, koje churose odabrati, pitanje je sad...
Na kućici Ljuta naranča, najmlađi, ali i oni nešto stariji, rado uživaju u priklama.
„Prikle nam doslovno idu ko lude. Ne možemo ih napraviti koliko se traže“, kroz smijeh nam govori Aleksandar. Za one nešto starije, tu su i dnevne marende poput sarme s pireom, štrukli sa sirom, graha, gulaša, a petkom se nude crni rizot i bakalar.
„Najviše nam idu bakalar i kobasice, to je najčešća narudžba. I, naravno, prikle. Ljudi s djecom dođu u Grad, provozaju se vrtuljkom i onda svrate u nas na prikle“, kaže nam Aleksandar.

Ništa bez kobasice
Prikle su svake godine gurmanski hit blagdana. Na kućici 'Gulozarije' rade se različite varijacije: slatke, s cukrom i cimetom, Nutellom, bijelom čokoladom, ali i one slane, s pršutom, pa i tunom.
NAJEDETE SE ZA PET, ŠEST EURA
Simpatična Adriana s kućice 'Okusi Slavonije' kaže nam kako nude tri vrste slavonskih kobasica koje su nazvane po slavonskim imenima – Matina, Juliškina i Lolina. Imaju još i prikle, uštipke s kajmakom, hot dog, ušećerene jabuke, lizalice, slavonske rakije... Pitamo je kako Dubrovčani reagiraju na dašak Slavonije i sviđaju li im se njihovi specijaliteti.
„Kad se spomene da je nešto slavonsko, odmah misle da je ljuto. Ali imamo samo jednu ljutu kobasicu! Inače, najviše idu prikle, a primjećujemo kako se ove godine više jede nego što se pije“, govori nam Adriana.
Na Brsaljama je i kućica 'Crveni nos' koja nudi craft pivo, kobasice, među kojima su dubrovačka i dubrovačka dimljena, a nude i burger svoje kuće, trganu svinjetinu i sarajevsku pljeskavicu.
Pogled nam privlače i specijaliteti s kuće Bacchus.
„U ponudi imamo bakalar – domaći namaz, domaću hrskavu piletinu, pohane kozice, super patate s batatom s majonezom od tartufa, sirom Grana Padano i prženim lukom, veliki izbor vina i pjenušca na čaše, rakija...“, govori nam Vedran Tršić. Kako kaže, cijene jela kreću se od pet do osam eura, a tu su i kokice koje se nude za tri eura.

Vedran Tršić
Ni sami nismo odoljeti probati hrskave specijalitete s ove kućice – hrskava piletina je za čistu peticu, kao i pohane kozice, a ljubitelji priganih patata oduševit će se kombinacijom s batatom i dodacima koji naizgled 'obično jelo' dižu na jedan sasvim novi nivo. Sve je povoljno, a prilično zasitno!

Dio ponude s kućice Bacchus
'DOĐEMO REDOVITO NA MARENDU, BAŠ NAM JE DOBRO'
Gundulićeva poljana već je godinama epicentar noćne zabave u Gradu, no gastro ponuda je ove godine podignuta na još jedan veći nivo. Na kućici Pat i Mat nude se domaće kobasice, hod dogovi, različite vrste burgera, od kojih se posebno ističe onaj s trganom svinjetinom, a tu je i verzija trgane svinjetine koja se pohuje. U ponudi imaju i toplu platu za četiri osobe za 32 eura te hladnu za dvije osobe, koja košta 20 eura. Inače, cijene jela se kreću od četiri do 10,5 eura.

Ekipa s kućice 'Pat i Mat'
„Mi smo zadovoljni potražnjom. Samo da nas vrijeme posluži... Imamo prilično širok izbor hrane pa nam ona ide čak i više nego piće! A kad su zabave, onda ide i dosta pića“, govori nam Marko s kućice.
Dok nam ističe što imaju u ponudi, s obližnjeg stola stižu komplimenti od zadovoljnog redovnog gosta koji obožava njihov burger s trganom svinjetinom.

„Ne možeš ga pojesti koliki je. Osam ura se meso kuha, dođemo ođe redovito na marendu i baš nam je lijepo“, kaže nam.
Na Gundulićevoj poljani je svoje mjesto našla i kućica 'Bastion' gdje se nude jela s roštilja.
„Služimo tri vrste burgera s domaćim umacima, svaki od njih ima svoj posebni dodatak. Imamo i kobasice na roštilju, a cijene su pristupačne. Najviše posla je kad su koncerti, te četvrtom i petkom, kad ljudi vole doći do Grada. A ide nam sve, i hrana i piće“, kaže Mario koji radi na kućici 'Bastion'.
'FESTANICA' JE NAJLJEPŠA BLAGDANSKA PRIČA
Međutim, možda se i najposebnija dubrovačka blagdanska priča događa na Trgu oružja gdje su sve kućice objedinjene pod konceptom koji nosi ime 'Festanica'. Naime, kućice rade jednu zajedničku priču, dijele prostor, stolove i stolice, no svaka od njih nudi vlastite specijalitete. Kako nam objašnjava kreativna direktorica za Revelin, Ivana Trojanović, cilj je bio dovesti ljude na najljepšu taracu u Gradu.

„Sve kućice djeluju pod zajedničkim konceptom, ali imaju drugačiju ponudu. Jako je popularan sushi burrito, tu su dnevne marende, nudimo i tradicionalna jela poput šporkih makarula, menestre, punjenih paprika, a tu je i široka ponuda pića. Također, osim gastro užitaka, nudimo i programe za djecu i odrasle te večernje nastupe bendova i različitih izvođača. Djelujemo pod zajedničkim nazivom – Festanica, koji u sebi objedinjuje riječi festa i stanica. A mi i jesmo stanica za feste! Uz to, izraz festanica znači lijepo se srediti za neki događaj“, kaže nam Trojanović.

Ivana Trojanović i Petar Lonac
NA DELICIJE NA TRGU ORUŽJA SE ČEKA U REDOVIMA
Na popularni sushi burrito zna se čekati i u redovima, a njegov je tvorac chef Marko Đurašević, dobitnik prestižnog priznanja Chef godine 2024. koje se dodjeljuje u sklopu Gault&Millau Croatia Awards.

Sushi burrito
„To je samo nastavak priče koju smo cijelo ljeto radili u Val di Brenu. Ovdje smo se predstavili sa zimskom varijantom sushi burrita, a riječ je o futomakiju koji je napunjen kremom od sira, korjenastim povrćem, tartar lososom, s umakom koji se zove tare. Kaže se kako ugljikohidrati ne idu zajedno, no mi ovo jelo serviramo s pomfritom s morskim algama i pokazalo se kao pun pogodak“, kaže Đurašević, a uz ovo popularno jelo nude i različite burgere s mediteransko-japanskim začinima, vlastitu interpretaciju Bic Maca kojeg nazivaju 'Double Decker', prikle... Za dogodine najavljuju i panettone!

Ekipa s 'Festanice', Marko Đurašević (skroz desno)
Chef cateringa za kućicu 'Dubrovnik catering' je Zoran Ožegović, vrhunski majstor. Petar Lonac s njihove kućice donio nam je krokete od pršuta i sira koje su pravo street food čudo. Probali smo i popularni sushi burrito i uopće ne čudi što vlada potpuna pomama za ovim jelom. No, posebno nas je pogustalo što su na meniju bile domaće pite, ali i šporki makaruli kao ultimativni specijalitet našeg kraja.

Iako su kućice na Stradunu davale jedan poseban štih Dubrovačkom zimskom festivalu, treba priznati kako je on tek sada postao ono što je uvijek i trebao biti. Ponuda na kućicama trebala bi biti kombinacija jela 'na ožicu' koje rado činimo doma i različitih varijacija 'street fooda', i to ne bi trebalo biti skupo, a može biti i kvalitetno, i kreativno.
Jasno je kako je Dubrovnik destinacija i kako živi od turizma. No, Dubrovnik je i grad, a u vremenu kad turistička vreva barem malo popusti, red je da u njegovoj ponudi uživaju i domaći. I premda će možda ova reportaža djelovati kao veliki promotivni tekst, ona to nije. Ona je podrška našim ugostiteljima u kreiranju jedne nove, lokalne priče. I dok nam ushićeno govore što će napraviti sljedeće godine kako bi ta priča bila još bolja, znamo kako smo na pravom putu.