ZAŠTO ĆE HDZ I 'SRĐEVCI' 'ZAŽUTITI' PLAVE TAKSISTE? Zakonom nije predviđena boja oznake, a evo i dokaza! (FOTO)

Autor: dubrovackidnevnik.hr

Nedugo nakon smjene vlasti u Dubrovniku, kada je novim izborima u Gradskom vijeću većinu postigla tiha koalicija između HDZ-a, DDS-a Pera Vićana i 'Srđevaca', pripremaju se različite izmjene koje se tiče skidanja ovlasti koje je do sada imao gradonačelnik te prebacivanju istih na Gradsko vijeće kojim trenutno vlada već spomenuti trojac.

Tako će se na sjednici Gradskog vijeća koja će se održati u ponedjeljak, 15. lipnja, naći točka dnevnog reda pod nazivom Prijedlog odluke o izmjenama i dopunama odluke o autotaksi prijevozu kojom će se gradonačelničke ovlasti 'stesati' i po pitanju taksista. Kako neslužbeno doznaje Dubrovački dnevnik, navedeni Prijedlog potpisuju HDZ-ov Marko Potrebica i Maro Kristić iz 'Srđ je Grad'. Ukoliko dođe do izglasavanja Prijedloga, Gradsko vijeće će umjesto gradonačelnika odlučivati o bitnim pitanjima vezanima uz autotaksi prijevoz, kao što su iznos godišnje naknade za korištenje autotaksi stajališta ili broj autotaksi dozvola. Osim toga, odlučivat će i o onim manje bitnim pitanjima, a to je da svi taksiji na području Dubrovnika moraju imati žutu krovnu oznaku, a 'bitno' pitanje boje moglo bi stvoriti problem plavim taksistima.

Kako je sve krenulo?

Kao što je poznato, u Dubrovniku postoje 'žuti' i 'plavi' taksisti, kolokvijalno nazvani prema boji krovne oznake koju imaju na svojim automobilima. Podsjetimo, prošle godine u rujnu Gradsko vijeće je izglasalo Tarifu 2 kojom se dubrovačke taksiste obvezalo da svoju uslugu građanima naplaćuju po nižoj cijeni prema kojoj startna cijena iznosi 18 kuna, a svaki prijeđeni kilometar se naplaćuje dodatnih šest kuna. Tada je na sjednici vijećnica Dolores Lujić ispred Laburista predložila da se ta odluka počne primjenjivati od 1. siječnja, kako bi taksisti obavili sve potrebne pripreme, međutim odluka nikada nije ispoštovana.

Dio građana je negodovao zbog toga što im se prijevoz taksijem i dalje naplaćuje po staroj, višoj cijeni, a nedugo nakon toga na scenu je stupio 'Plavi taksi' koji se pridržavao Odluke Gradskog vijeća te svoju uslugu naplaćivao sukladno Tarifi 2. Takvu praksu građani su prepoznali, pa danas 97 posto građana korisnika taksija koristi 'Plavi taksi' obzirom kako su njegove cijene vožnje gotovo duplo niže od onih koje naplaćuje 'Žuti taksi', kako tvrdi Ivica Smoljko ispred 'Plavog taksija'.

Ipak, bez obzira na navedeno, na sljedećoj sjednici Gradskog vijeća naći će se Prijedlog kojim bi svi taksisti trebali koristiti žutu krovnu oznaku, no postavlja se pitanje koliko je takvo što potrebno. Prema pravilniku o posebnim uvjetima za vozila kojima se obavlja cestovni prijevoz i prijevoz za vlastite potrebe koje je donijelo Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture, nigdje nije precizirano koje boje mora biti krovna oznaka.

Zašto žuta, a ne zelena?

U članku 3. navedenog Pravilnika stoji kako osobni automobil namijenjen za autotaksi prijevoz mora imati ugrađen taksimetar odobrenog tipa, umjeren i postavljen na korisniku vidljivom mjestu u vozilu, ovjeren cjenik autotaksi usluge postavljen na korisniku vidljivom mjestu u vozilu, najmanje četiri bočna vrata ili troja bočna vrata od kojih su vrata u drugome redu sjedala izvedena na desnoj strani vozila, ugrađeno stražnje svjetlo za maglu te ugrađen uređaj za istodobno uključivanje svih pokazivača smjera. Po pitanju krovne TAXI oznake, navedeno je jedino kako vozilo mora imati ugrađenu svjetleću oznaku 'TAXI' na krovu vozila koja mora svijetliti kada je vozilo slobodno za vožnju te kako na svjetlećoj oznaci mora biti istaknut evidencijski broj taksi prijevoznika. Na ni jednom mjestu nije navedeno kako oznaka mora biti u određenoj, u ovom slučaju žutoj boji. 

Naravno, predstavnička tijela jedinica lokalne samouprave mogu donijeti različite akte kojima se regulira izgled, sadržaj i oblik taksi oznake, no postavlja se pitanje zašto u Dubrovniku mora postojati jedna boja oznaka, ukoliko to nije slučaj s većim gradovima u Hrvatskoj?

'Kao prvo, Dubrovnik je brend u cijelome svijetu, te ako dubrovački javni prijevoz može biti biti prepoznatljiv po narančastoj boji, zašto ne bi bio brend i s autotaksi vozilima u Dubrovniku koja sukladno važećoj Odluci moraju biti bijela ili iznimno crna, te zašto ne bi svi nosili identične taksi oznake te na takav način bili uvjetno rečeno unificirani?,' pita se Božo Miletić, predsjednik 'Žutih taksista'.

Ukoliko je razlog ovakvoj odluci uniformiranost, tada se postavlja pitanje iz kojih razloga oznaka mora biti žute boje, čime se jednoj grupi taksista 'ide na ruku', na uštrb ove druge? Zašto je odabrana žuta boja, a ne primjerice plava ukoliko se građani radije odlučuju na vožnju upravo tim taksijem? Ili, još bolje, zašto nije odabrana narančasta, zelena, crvena ili bilo koja druga boja kojom se ne ide na ruku ni jednoj, ni drugoj grupi i kojom se jedna grupa taksista neće utopiti u onoj drugoj?

Odgovor na pitanje možda leži u tome kako je Božo Miletić ispred 'Žutih taksista' na posljednjim prijevremenim lokalnim izborima u Dubrovniku podršku dao HDZ-u, dok je njegova grupa taksista na svoja vozila lijepila plakate HDZ-ovog gradonačelničkog kandidata Mata Frankovića, inače današnjeg predsjednika Gradskog vijeća. Kao što je već spomenuto, prema neslužbenim informacijama, uz 'Srđevca' Mara Kristića, potpisnik je i HDZ-ov vijećnik. Je li 'uniformiranje' svih taksista na području Dubrovnika u žutu boju uistinu samo uniformiranje, i to boju pod kojom djeluju taksisti koji građanima naplaćuju skuplju uslugu, premda 'jednobojnost' nije određena Pravilnikom nadležnog Ministarstva, nego Prijedlog od strane dijela gradskih vijećnika, procijenit će sami građani.

Ivona Butjer

Popularni Članci