VODIMO VAS U 2002! Prisjetite se kako je izgledalo otvaranje dubrovačkog mosta uz masu svijeta i vatromet (FOTOGALERIJA)

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: Željko Tutnjević
Prošlo je 20 godina otkako je otvoren dubrovački most koji je bitno smanjio vrijeme putovanja između Grada i Dubrovačkog primorja. Most je svečano otvoren 11. svibnja 2022. godine. 

Sama realizacija izgradnje mosta je počela 1989. godine, i to izgradnjom prilaznih cesta od Lozice sa zapadne i Nuncijate s istočne strane. Domovinski rat je spriječio daljnju gradnju s kojom se nastavilo tek 1998. godine, a u promet je pušten 2002. godine. 

Povodom 20. obljetnice od otvaranja mosta, na istom je u srijedu organiziran skup kojem su, između ostalih, prisustvovali premijer Andrej Plenković te ministri Nina Obuljen Koržinek i Oleg Butković.

„Ovaj most je omogućio stanovnicima Dubrovnika i svima koji u njega dolaze da na kraju puta vrlo brzo dođu u Grad ili krenu dalje prema Konavlima. Kad ga gledate s kopna, s mora ili iz zraka, ne znate iz koje perspektive je ljepši i predstavlja pravi arhitektonski i građevinski biser,“ izjavio je Plenković, dok je Butković podsjetio kako bi se krajem srpnja ove godine Pelješki most trebao otvoriti za promet. 

Osnivač i administrator grupe 'Dubrovnik nekad' i suradnik Dubrovačkog dnevnika Ivo Batričević nedavno se prisjetio dana kad je most otvoren. 

"Most tada imena Dubrovnik se otvorio 11. svibnja 2002. godine i bila je velika svečanost u noćnim satima, negdje oko 21:00 sati, te je kasnije bio i spektakularan vatromet. Taj dan ću pamtiti gotovo isto kao i oproštaj od tramvaja u ožujku 1970. godine, ali je taj dan bila tuga, a otvaranje mosta pamtim kao radost," kazao je Batričević i opisao kako je to izgledalo. 

"Toga dana je bila tolika gužva po Lapadu jer su samo određeni uzvanici bili na mjestu otvaranja i znam da je bio bogat program, a kasnije i vatromet. Ja sam se jedva s mopedom probio do kupališta Copacabana jer gužva putem od auta i pješaka je bila jako velika tako da sam čak odustao od bolje solucije odlaska preko Orsana do Solituda gdje je već bio krkljanac. Ugodno je bilo gledati vatromet s kupališta Copacabana i nakon završetka vatrometa je opet bila tolika gužva da sam se jedva probio prema pošti Lapad," opisao je Batričević.

Podsjetio je na to kako se most gradio dosta dugo, ali i na to kako su se ubrzo razvile polemike oko imena pa su neki zagovarali da se Most Dubrovnik preimenuje u Most. dr. Franja Tuđmana. No, kako se sjeća Batričević, to nisu bile jedine polemike. 

"Još jedno sjećanje koje imam pred izgradnju mosta je bila polemika po novinama te se očekivalo da će mostarina biti u visini jedne litre goriva, ali od toga se odustalo na samom završetku gradnje," podsjetio je Batričević. 

Most je ovješenog tipa i sastoji se od dva dijela prednapetog grednog sklopa sa zapadne strane i glavnog nesimetričnog sklopa s ovješenom spregnutom gredom na istočnoj strani. Na zapadnoj strani, na prilaznoj cesti izgrađen je vijadukt dužine 66 metara. Dužina samog mosta je 518 metara. Istočni pilon mosta visok je 141,5 dok slobodna visina mosta iznosi 50 metara.

Dubrovački fotoreporter Željko Tutnjević zabilježio je te 2002. godine momente s otvaranja mosta. Podsjetio je kako je prvi mostom na konju prošao pok. Pero Glumac, ugledni hrvatski Amerikanac, rodom iz Lisca, simbolično spojivši Dubrovačko primorje s Gradom kraćim putem. Dio atmosfere možete pogledati u njegovoj fotogaleriji. 

Popularni Članci