Bura je najveća briga putnika u Zračnoj luci Dubrovnik, raspitali smo se kako piloti donose odluku o slijetanju

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: Goran Mratinović
Strašni naleti vjetra pri polijetanju i tijekom letanja znaju biti jako neugodni.

Svi koji trebaju sletjeli ili poletjeti sa Čilipa tijekom zimskim mjeseci imaju jednu veliku brigu. Naime, riječ je o snažnoj buri koja često poremeti planove putnicima, ali i pilotima. Jak prizemni vjetar naročito je opasan prilikom slijetanja. Tada su piloti često primorani ponoviti pokušaj slijetanja. Pitali smo Croatia Airlines kako piloti odlučuju mogu li sletjeti u Konavle.

"Važno je naglasiti da Croatia Airlines leti u ZL Dubrovnik tijekom cijele godine i ima golemo iskustvo letenja u dubrovačku zračnu luku u svim vremenskim uvjetima, više od trideset godina. Na temelju toga, a u skladu s međunarodnim odredbama primjenjivog priručnika ICAO-a (International Civil Aviation Organization) koji predviđa izradu procedura za posade i zrakoplove, kompanija je odredila kriterije za sigurno slijetanje zrakoplova Airbus i Dash 8-Q400 u ZL Dubrovnik prigodom puhanja bure uzimajući u obzir mogućnosti zrakoplova i preporuke proizvođača. Sigurnost letenja prioritet je u poslovanju Croatia Airlinesa u skladu s kompanijskom politikom kvalitete prema kojoj sa sigurnošću nema kompromisa", naveli su u odgovoru.

"Maksimalna bočna komponenta vjetra za zrakoplove tipa Airbus A320 i Airbus A319 je 35 čvorova za suhu stazu, te 30 čvorova za mokru stazu. Za zrakoplove tipa Dash 8-Q400 maksimalna bočna komponenta vjera tijekom dana i noći je 32 čvora, te 25 čvorova za mokru stazu tijekom noći", precizirali su iz Croatia Airlinesa.

Bura je vrlo specifičan i često nepredvidljivi vjetar, dodaju iz CA. Budući da bura puše na mahove te često mijenja smjer i brzinu, upravo to je čini potencijalno opasnim za obavljanje letačkih operacija.

"Puše iz smjera sjeveroistoka, što osobito nepovoljno utječe na sigurnost letenja u Dubrovniku zbog toga što se pojavljuje kao jaki bočni vjetar u odnosu na položaj uzletno-sletne staze, što može biti vrlo opasno za civilne putničke zrakoplove", dodaju iz nacionalnog avioprijevoznika.

U ovim slučajevima meteorolozi su ključni jer upravo oni posebnu pažnju posvećuju takvim situacijama, prognoziraju ih i prosljeđuju korisnicima.

"Aktualni podatak o smjeru i brzini vjetra, kao i prognozu objavljuje meteorološka služba Hrvatske kontrole zračne plovidbe temeljem mjerenja za aktualne podatke, te korištenjem primjenjivih meteoroloških modela za prognoziranje smjera i intenziteta bure kroz različita razdoblja dana. Podaci se prezentiraju kroz izvještaje METAR i TAF, koje Croatia Airlines koristi za donošenje operativnih odluka. Prognostički podaci o jačini bure za ZL Dubrovnik nerijetko se kreću u rasponu od 30 do 40 čvorova, što izvođenje operacije stavlja u granično područje. Prognozirani podaci se mogu i ne moraju ostvariti, te je potrebno pratiti i aktualne podatke", navode iz CA.

"Operativne odluke u pravilu se donose neposredno uoči planiranog polijetanja ili slijetanja, kao i tijekom pojedinih letova prema Dubrovniku u skladu s aktualnom meteorološkom situacijom. Ako je meteorološka situacija prije polijetanja takva da postoje izgledi za sigurno slijetanje u Dubrovnik, tada će zrakoplov poletjeti prema Dubrovniku, ali će konačnu procjenu o slijetanju donijeti kapetan zrakoplova na temelju vremenskih pokazatelja u tijeku leta ili neposredno prije slijetanja. Ako iz sigurnosnih razloga kapetan odluči ne sletjeti u Dubrovnik nego u najbližu zračnu luku (ZL Split), Croatia Airlines putnicima osigurava autobusni prijevoz do Dubrovnika. Također, ako se prije polijetanja za Dubrovnik, na temelju meteorološkog stanja, sa sigurnošću može znati da bura u Dubrovniku ne dopušta sigurno slijetanje, tada kompanija o tome obavještava putnike prije leta te otkazuje let ili let preusmjerava u najbližu zračnu luku", zaključili su iz Croatia Airlinesa.

Popularni Članci