/* */

PUNO, PUNO BRŽI, JEFTINIJI, STABILNIJI Konavle među rijetkima s vlastitim operaterom bežičnog interneta!

Autor: dubrovackidnevnik.hr

Iako mnogi još to ne znaju, za razliku od ostatka Hrvatske, Konavle su regija koja ima vlastiti, moderni lokalni broadband telekom operater, 'BB-Link'. Sve je počelo 2011. godine, kada 'BB-Link' pokušava postati nacionalni Internet Service Provider, baziran na vlastitoj bežičnoj i optičkoj mrežnoj infrastrukturi. Konačno početkom 2013. godine to se i ostvarilo. Poduzetnik iz Konavala, sa svojim stručnim suradnicima, uspijeva razviti strategiju poslovanja usmjerenu potrebama svih korisnika te pružanjem telekomunikacijskih usluga nudi brzu, kvalitetnu i stabilnu uslugu bežične internetske veze i to s najboljim omjerom cijene i kvalitete.

 U razgovoru za Dubrovački dnevnik vlasnik obrta Bartol Brajević, inače student na Odjelu za elektrotehniku i telekomunikacije Sveučilišta u Dubrovniku, pojasnio je detalje koji do sada nisu bili poznati stanovnicima ovog kraja.

Za početak, osim u Konavlima, je li u nekoj drugoj općini, gradu ili županiji u Hrvatskoj dostupna ovakva usluga lokalnog telekom operatera?

- Uz Konavle, ali i Župu dubrovačku koju pokrivamo, ovakva usluga, ali puno manjeg radijusa pokrivanja, nudi se još jedino u Varaždinskoj i Karlovačkoj županiji.

Za one koji još ne znaju, možete li pojasniti koju uslugu konkretno nudite stanovnicima Konavala, ali i Župe dubrovačke?

- Nudimo bežični internet, napredne tehnologije i prihvatljive cijene, puno veće brzine osnovnog paketa nego kod ostalih operatera.

Kako ste se vi i vaši suradnici odlučili za ovaj ambiciozni projekt?

- Projekt je započeo prije četiri godine, a za to smo odlučili zbog sve veće potražnje na tržištu. Danas ljudi traže što kvalitetniju i bolju uslugu uz što prihvatljiviju cijenu.

Koja je brzina interneta kojega nudite, u odnosu na ostale operatere?

- Brzina downloada je max. 7,5 mbps, a uploada max. 2,5 mbps. Download je otprilike duplo brži u odnosu na druge operatere, dok je upload čak pet puta brži. Potrebno je dodati kako ni tu nismo limitirani, na posebne i specifične zahtjeve također možemo odgovoriti s posebnom uslugom.

Kolika je pokrivenost vašeg bežičnog interneta, o kojim područjima se radi?

- Širinom i dužinom pokrivamo područje od Prevlake do Gornjeg Brgata.

Google Maps

Koliko korisnika za sada imate, koliko su ljudi prepoznali uslugu?

- Do sada se prijavio zadovoljavajući broj korisnika kroz ovih desetak mjeseci djelovanja. Krenuli smo polako, ali sigurno, bez početnih istupa ili reklama u javnosti, ali taj broj konstantno raste. Jako smo ponosi na to što do sada nemamo nezadovoljnih korisnika, nema većih ispada i prekida, zbog čega smo uvjereni kako će se taj broj korisnika i dalje povećavati te da će ljudi znati prepoznati prednosti koje pružamo u odnosu na ostale operatere.

Na koji ste način organizirali posao u slučaju da se nešto dogodi? U kojem roku možete izaći na teren i riješiti problem?

- Posao nastojimo organizirati što kvalitetnije, stoga u vrlo kratkom roku izlazimo na teren, nema čekanja, a to je danas najbitnije. Pošto se radi o lokalnoj mreži, priključke izvodimo maksimalno u roku od 48 sati,  a za potrebe servisne usluge možemo doći na bilo koju lokaciju za pola sata ili  maksimalno sat vremena.

Što se tiče opreme, kako to ide u početku, što je sve potrebno?

- Za sve novije tehnologije koje se danas koriste potrebno je imati odgovarajuću opremu, tako je i kod nas. U priključnoj pristojbi je implementirano sve što bi korisnik kroz godine korištenja drugih operaterskih kuća trebao platiti. Mi smo to sve objedinili i jednokratno naplatili te time oslobodili korisnike bilo kakvih daljnjih obaveza, u smislu održavanja opreme, kontroliranja radi li ili ne radi. Sve navedeno smo mi preuzeli na sebe. Oprema je specifična i logično je da je mi isporučujemo i instaliramo.

Tko sve može koristiti vaše usluge?

- Svatko tko ima optičku vidljivost prema postavljenim odašiljačima. Dovoljno je nazvati nas ili nam poslati mail i mi ćemo odgovoriti postoji li mogućnost da zainteresirani postane naš korisnik. S obzirom da je 95 posto navedenog područja pokriveno, generalno ni za jednog korisnika ne bi trebao biti problem.

 Bartol Brajević

Što je sve potrebno za korištenje vaše internetske usluge?

- Potrebno je isto što i kod bilo kojeg drugog operatera, dakle računalo, tablet ili mobitel, dostupnost usluge na željenoj lokaciji i uređaj propisanih karakteristika.

Je li potrebno imati telefonsku liniju za uslugu vašeg bežičnog interneta?

- Ne, nije potrebno imati fiksnu telefonsku liniju jer mi koristimo opremu koja je u potpunosti neovisna o postojećem telekomunikacijskom sustavu. Potrebno je dodati kako je sva oprema mobilna, može se prenositi s mjesta na mjesto bez ikakvih ograničenja, samo je bitno da se ima izvor električne energije. Primjerice, moguće je uzeti svu opremu, odnijeti u neku vikendicu i nastavlja se dalje korištenje. Potrebna je vidljivost odašiljača s našom priključnom točkom. To je mala antena, promjera 18 cm, dubine 4 cm, renomiranog proizvođača MikroTik. Ovakva tehnologija ima veliku prednost jer je nama "centrala" zrak, nešto što nema nikakvih ograničenja.

U našim krajevim ja najgore kad ostanemo bez interneta, uglavnom čim zagrmi. Je li to slučaj i s vašim internetom?

- Od 2011. kada smo počeli s prvim testiranjima, do danas, nigdje se ništa nije drastično dogodilo. Naravno, par puta smo i mi imali kraće ispade i to u samom početku distribucije, kada je bio problem napajanja strujom. Danas nemamo većih problema jer smo te manjkavosti sveli na najmanji mogući minimum. Obzirom da smo lokalnog karaktera, sve se rješava brzo i učinkovito, na opće zadovoljstvo naših korisnika.

Daniel Pavlinović

Čest je slučaj kod nas da se zbog udara groma sprži router. Kakva su vaša iskustva?

- Do sada nismo imali takvih problema, oprema koju koristimo je dovoljno dugo i pomno testirana od strane naših telekomunikacijskih stručnjaka. Međutim, svi znamo što je elektronika, a to znači  da garancije od 100 posto nema, ali kao što smo naveli, naša prednost u odnosu na ostale operatere je ta što smo tu, blizu i djelujemo jako brzo!

Koju opremu i uređaje koristite, kako to funkcionira?

- U kući je uređaj koji je spojen na vanjsku antenu mrežnim kabelom kroz koji putuju struja i podaci. Predlažemo da ljudi izdvoje još stotinjak kuna za prenaponsku zaštitu kako bi se dodatno smanjila mogućnost štete. Kao što smo rekli, sva oprema je pomno birana godinama, upravo zato što znamo da smo na ovom području izrazito izloženi udarima gromova i nestabilnošću napona električne energije. Kada se to ipak dogodi, dovoljno je sve kabele isključiti iz struje, ponovno uključiti i nakon 30-ak sekundi uključiti mrežni kabel u kućni uređaj i sve opet bude u potpunom redu. Prenapon blokira uređaj da ne bi stradao i na principu toga nam radi sva oprema. Vodimo računa da nam što više opreme ostane što duže vremena ispravno. To je razlika između telekomunikacijskih giganta i nas malih operatera. Jako puno vremena je potrošeno samo na praćenje razvoja na tržištu, da znamo kojoj se opremi okrenuti.

Kakvi su vam daljnji planovi, što se tiče tržišta u Konavlima i Župi?

- Znanja imamo, opreme imamo, ideja imamo i vidjet ćemo kako će se stvari razvijati. Mi smo mali operater na području RH, s tim da imamo prava i obveze isto kao i svi "veliki" operateri. S određenom dozom opreza idemo naprijed, potpuno smo sigurni u kvalitet naše usluge i proizvoda, znamo što imamo i garantiramo za to. Za razliku od nekih drugih operatera koji djeluju na našem području, mi našu riječ možemo održati i korisnik dobije točno ono što piše da će dobiti. To je velika prednost naših korisnika. Što se tiče Župe i Konavala, u roku od pola sata smo bilo gdje ukoliko se nešto dogodi. Od nedavno se promijenio Zakon i bilo tko može promijeniti operatera bez problema te je to također dodatna prednost da ljudi počnu koristiti naš internet, uz bolju kvalitetu usluge, nižu cijenu i veću brzinu.

Imate li hot spot uslugu?

- Hot spot uslugu imamo, ukoliko se ukaže interes u Konavlima i Župi, to možemo u jako kratkom vremenu realizirati, za turiste, imamo servere i sve što je za to potrebno, sve se može organizirati putem vauchera, interneta, putem prodaje bonova i to možemo brzo i kvalitetno riješiti.

 Postoji li ugovorna obveza, odnosno minimalni period korištenja usluge bežičnog intreneta?

- Klasična ugovorna obveza, ne! Obvezna priključna pristojba plaća se jednokratno po priloženom cjeniku. Minimalni period najma usluge su četiri mjeseca i za taj period ste obvezni platiti cjelokupni novčani iznos najma odjednom. Cijena usluge bežičnog interneta formirana je na osnovi ponuđene brzine, dok je sam promet neograničen i uračunat u mjesečnu naknadu svakog paketa. Instalirana oprema je u najmu tijekom cijelog aktivnog perioda korištenja usluge. Montažu opreme i izvedbu priključka besplatno izvodi naša servisna služba.

 Mogu li Konavljani i Župljani koristiti vašu uslugu interneta u nekom probnom razdoblju?

- Mogu, i to u periodu od 15 dana. Ako u prvih 15 dana ne budu zadovoljni ponuđenom uslugom, uslužni obrt "BB-Link" neće im za to ispostaviti račun te će vratiti uplatu za priključnu pristojbu. Demontaža opreme u tom slučaju također se ne naplaćuje.

LK

Popularni Članci