M/S "MELODY" Na brod su upali gusari, bilo je pucnjave, a putnici su na njih bacali stolove i ležaljke
Dana 1. lipnja 2009. u grušku luku je uplovio putnički brod MELODY, brod o kojem su se u to vrijeme raspisali svi svjetski mediji zbog uspješnog otpora kojega su njegova posada i putnici 25. travnja pružili naoružanim somalijskim gusarima.
Zapovjednik broda je bio talijanski kapetan Ciro Punto. Tijekom krstarenja iz Durbana u Južnoj Africi za Genovu u Italiji, MELODY je plovio s oko 1000 putnika i 500 članova posade.
Dana 25. travnja 2009. napali su ih somalijski pirati na oko 300 kilometara od Sejšela u 23:25 sati po lokalnom vremenu. Gliser sa šest osoba približio se brodu, pucali su na most iz automatske puške, a potom su pirati pokušali ući na brod. Medijska izvješća navode da su se putnici borili protiv pirata bacajući stolove i ležaljke u more prije nego što je sigurnosno osoblje broda moglo biti mobilizirano. Kasnije je izraelska privatna zaštita broda pokušala odbiti pirate koristeći brodsko vatrogasno crijevo, a kada to nije uspjelo onda su upotrijebili i vatreno oružje. Pucnjava iz pištolja bila je uspješna u prisiljavanju pirata na povlačenje iako su nakon ulaska u svoj gliser nastavili pucati na brod još deset minuta. Pirate koji su napali MELODY, progonila je španjolska fregata NUMANCIA do 27. travnja kad su ih uhvatili i predali vlastima na sejšelskim otocima.
PRVO JE BIO 'ATLANTIC'
Priča o brodu koji je u floti poznatog talijanskog putničkog brodara MSC Cruises plovio pod imenom MELODY započinje u siječnju 1981. godine. Na navozima francuskog brodogradilišta Constructions Navale de la Mediterranee u Le Seyne porinut je u more brod ATLANTIC za liberijski kompaniju Home Lines iz Monrovije, čije je sjedište bilo u Genovi, vlasnik je bio grk Eugenios Eugenidis, a posadu broda su sačinjavali talijanski pomorci. Novogradnja broj 1432 je plaćena 100 milijuna američkih dolara, a dovršena je u travnju 1982. kada je ATLANTIC zaplovio iz New Yorka prema Bermudima.
Imao je 35143 bruto registarskih tona, bio je dug 205 i širok 27,4 metara, a na svojim palubama mogao je prihvatiti do 1300 putnika. Dva 10- cilindarska Fiat dizelska motora ukupne snage 22070 kW preko dvije propele su mu davale brzinu od 23 čvora.
U VLASNIŠTVU KONZORCIJA WALTA DISNEYA
Za Home Lines plovi uglavnom istim itinererom do 1988. kada ga je kupio američki Premier Cruise Line, dio moćnog konzorcija Walta Disneya, a kojega je 1883. osnovala također poznata američka kompanija Greyhound Bus. Od tada plovi pod imenom STARSHIP ATLANTIC na trodnevnim i četverodnevnim kružnim putovanjima iz Port Canaverala na Floridi prema bahamskoj luci Nassau.
Tu plovi sve do 1995. kad je Disney odlučio osnovati vlastitu brodarsku kompaniju gradnjom u talijanskom brodogradilištu dva velika kruzera DISNEY MAGIC i DISNEY WONDER od po 83000 bruto tona.
Kako za Premier Line više nije bilo ozbiljnog posla, počela je užurbana rasprodaja njegovih brodova od kojih je većina završila u starom željezu. Agonija ovoga nekad poznatog brodara je završena u rujnu 2000. njegovim stečajem. Prije stečaja, STARSHIP ATLANTIC je u svibnju 1997. prodan panamskoj podružnici talijanskog brodara MSC Cruises za kojeg plovi pod imenom MELODY.
POSJETI DUBROVNIKU
Dobro održavani brod je uspješno plovio na kružnim putovanjima Sredozemljem u kojima je više puta posjetio i Dubrovnik. Tako je talijanski MSC Cruises godinama nastavio slati svoje brodove u Dubrovnik sve do današnjih dana, s tim da je ista kompanija nasljednica poznate brodarske kompanije Lauro Line koja je također redovito dolazila svojim brodovima. Tako je tradicija dolaska brodova te kompanije još od ranijih godina nastavljena. Posljednji dolazak MELODYJA u Dubrovnik, kao što smo ga najavili na početku ovog teksta, bio je 1. lipnja 2009. kad je isplovio prema Veneciji i ovamo se nikada više nije vratio.
MSC Cruises je neočekivano objavio odluku o raspremi svoga veterana i otkazu svih njegovih putovanja. MELODY je ponuđen na prodaju, a svim putnicima koji su već kupili karte za neka njegova putovanja su ponudili putovanja na ostalim kompanijskim brodovima. Već je u studenom iste godine prodan novom vlasniku Sahara India Pariwaru u Indiju gdje je preuređen u brod za stacionirani smještaj pored indijske Goe te otada nosi ime QING. Sredinom 2016. strada u jakim monsunskim kišama i lokalnom nevremenu te biva djelomično potopljen. U lipnju 2018. brod je od strane specijalizirane tvrtke izvađen te je ponovo stavljen u plutajuće stanje. Uskoro je prodan indijskim rezalištima brodova u Alangu te je u teglju sredinom 2019. nasukan i rezanje broda je započelo.