Franković otkrio: Iz Atlantske su mi rekli - 'Učini ovo i ne moraš se više brinuti za svoju budućnost', a nudili su mi i stan na Batali

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: Fb grupa Dubrovnik nekad

Prijedlog zaključka o prihvaćanju godišnjeg izvješća o poslovanju trgovačkog društva Luka Dubrovnik d.d. za 2024. godinu tijekom sjednice gradskog vijeća potaknuo je pitanje u gradnji terminala u Gružu.

"Terminal samo što nije - tako je uvijek Raguž govorio i ja sam se uhvatila tog gordijskog čvora koncesija i željela sam raspetljati zašto se još uvijek nije dogodio ako se stvari radikalno ne promjene. Predlažem rješenje koje nije konfliktno - predlažem raskid koncesije i to je moguće djelomično i imamo primjere u Hrvatskoj ali i u Europi. To je dopušteno. Djelomični raskid bi omogućio da nastave raditi što dobro rade, a nikako da naprave terminal. Treba ga vratiti Lučkoj upravi i dobiti europska sredstva i to je moguće samo ako javni subjekt aplicira na to. Ne kažem da nema volje, nego nije usklađeno. Danas UPU akvatorij razdvaja koncesije. Obavljanje djelatnosti nije isto što izgradnja. To je veliki problem koji možemo riješiti tako da djelomično raskinemo ugovor i da se dio vrati Lučkoj upravi koja može aplicirati. Ne da srušimo sustav nego da ga uskladimo. To se sve može tako raspetljati", predložila je vijećnica Viktorija Knežević.

Dodala je kako je rješenje je u razdavanju funkcija – jedna je trajektno teretna, drugo putnički terminal, a treće garažno poslovni sadržaj za što bi trebao biti tržišni koncesionar. Ovo je ulaganje i godišnje bi nam donosio 72 milijuna eura.

Franković je zahvalio na otvaranju ove teme.

"Nisam nikad pričao ovu priču, a sad ću reći što je bilo ovih 8 godina i onda ćete znati sve vezano za dionice i znat ćete tko stoji i kako stoji. To je jednake korupcijske razine kao kamioni kokaina. Luka je od Vlade dobio 48 posto dionica još od doba Šuice uz određenu ugovornu obvezu, a to je bila investicija. Od doba Šuice do Vlahušića nije uložena niti jedna lipa. Nakon toga se stvara ideja o kruz terminalu koju predvodi Siniša Hajdaš Dončić i uključuje se Andro Vlahušić koji stvara pritisak na HDZ i Srđ je Grad. Dio Hdz-ovaca je želio da francusko turski konzorciji dobije terminal, a mi smo napravili sve da oni to ne dobiju. Siniša šalje dopis gradu i šalje dopis gradu da su preuzeli obvezu za ulaganje u luku i zaprijetio je da će oduzeti 48 posto. Božo Memed taj ugovor o koncesiji stavi kao poslovni plan - ulaganja cijelog grada. Tada srećom dolaze novi izbori i nova vlada i zaljulja se cijela priča i to je na određeno vrijeme zamrlo. Ljudi koji su ostali slijediti Hajdaša Dončića i dalje nastavljaju. Tada nas bog pogleda i Andro Vlahušić prestaje voditi grad, ali i dalje se traže bankovne garancije u milijunskim iznosima i gospođa Nada Medović kao povjerenica kaže da se mora sačetati konstituiranje Gradsko vijeća. Onda šalje dopis CERP-u i kažu oni da će čekati. Kad sam ja pobijedio na izborima, stigao je novi dopis jako brzo. Ja sam ispričao kako je bilo i rekao sam da to nije realno. Tada smo uspjeli riješiti problem i dogovorili smo da je ulaganje 2 milijuna kuna i to smo riješili", ispričao je Franković.

Nastavio je s drugom fazom.

"Jedan dio dionica je i dalje u vlasništvu CERP-a i imamo Atlantsku koja želi biti partner s Gradom. To ide u dobrom smjeru. Atlantska skuži da smo uspjeli dogovoriti da se ne ustraje u davanju koncesije, nego idemo u tome da L uka dobije koncesiju. Tada je Hrvoje Kulušić bio zamjenik ravnatelj Lučke uprave. Na sastanku u Zagrebu iz Ministarstva su nam rekli da to nije moguće. Tada se dogodilo da sam s tadašnjim ministrom Gordanom Marićem dogovorio kupnju preostalog dijela dionica koje su u vlasništvu CERP-a. U tom trenutku na toj javnoj dražbi se pojavila još jedna firma- Atlantska plovidba i ona nam kupi ispred nosa, kao partner Grada. Ja sam se tad naljutio i rekli su mi dobronamjerno - 'kupili smo, što ti to znači, važno je da grad dobije koncesiju, a mi ćemo to dokapitalizirati pa će grad imati više od 50 posto dionica' i rekli su mi da se ne moram više brinuti za svoju budućnost. Rekao sam im da me nikad neće kupiti. To su ljudi koji su upropastili Atlantsku plovidbu. Nismo posustali, angažirali smo Gordana Stankovića koji je stručnjak pomorskog prava i on je složio ekspertizu kako ćemo promijeniti koncesijsku ugovor i mi smo sve promijenili i nismo o tome govorili. Ovo je prvi put da govorim. Mi smo mijenjali UPU gruški akvatorij, došli smo do toga da su se stekli svi uvjeti i dobili smo suglasnost od DORH-a i Ministarstva financija za sklapanje novog ugovora o koncesiji. Odluka je na upravnom vijeću. Kupili smo dionice UTD Raguse, a preostali dio smo se dogovorili kupiti kao trezorske dionice. To smo sve kupili odlukom skupštine i cijena je bila povoljnija i ja za to odgovaram. Odluka vezana za cijenu kupnje dionice od strane Luke Dubrovnik donesena je od strane dioničara. Tada su mi pisali kaznene prijave, slali Uskok, a sve je to bilo kad je Maro Kristić govorio o Jugu. Kasnije su me upozorili, ali ja sam rekao - nema problem. Svu sam dokumentaciju pokazao i rekao da nemamo što kriti. Željeli su stvoriti dojam i uvjeriti da se tu nešto radili, a jedini tko je htio nešto raditi su oni, ali nisam pristao na tu igru. Nisam pristao ni na Atlant Batala centar i tu su mi nudili stan. To nije ništa neobično za gradonačelnika, samo je pitanje tko će uzeti, ali ja nisam htio. Ti ljudi samo misle o sebi. Njihov san o brzom i lakom bogaćenju se nije ostvario", ispričao je gradonačelnik Mato Franković.

Potrebica je kazao kako se nada da će se donijeti zakonita odluka o terminalu uz potporu Vlade.

„Ova materija je specifična i svaki zarez je bitan“, kazao je.

Popularni Članci