Libertas nabavlja nove električne autobuse! Milković: "Dolaze u kolovozu iduće godine"
Libertas nabavlja 12 novih električnih niskopodnih autobusa, a ugovor su danas potpisali direktor Pero Milković i predstavnink dobavljača vozila iz tvrtke Auto Hrvatska Marko Tihava, u nazočnosti dubrovačkog gradonačelnika Mata Frankovića.
Riječ je o deset gradskih i dva gradsko-prigradska autobusa u vrijednosti 9.570.000 eura s PDV-om, a financirani su sredstvima Nacionalnog plana oporavka i otpornosti. Cilj nabavke autobusa je modernizacija javnog prijevoza, povećanje dostupnosti i smanjenja emisije CO₂ na području Grada Dubrovnika i prigradskih naselja.
"Ovo je ugovor za kupnju prvih električnih autobusa u povijesti grada. Imamo i sada električni minibus, ali ovdje govorimo o velikim električnim autobusima. Vrijedno je napomenuti da smo od 2018. godine do danas nabavili ukupno 72 nova vozila, od kojih je 29 nabavljeno bespovratnim europskim sredstvima, a 32 operativnim leasingom, odnosno 11 njih iz vlastitih sredstava", rekao je Franković i dodao kako je u tijeku nabava još dva električna autobusa kroz ITU mehanizam, pa kada se sve to zbroji s 12 za koje je danas potpisan ugovor o nabavi, dolazi se do brojke od 86 novih autobusa u osam godina.
JEDAN OD NAJMLAĐIH VOZNIH PARKOVA U HRVATSKOJ
"Siguran sam da ćemo s ovim imati, ako ne najmlađi, onda jedan od najmlađih voznih parkova u Hrvatskoj. To nam je i bio cilj", rekao je Franković i dodao kako 87 posto građana ima pokaze besplatno.
Objasnio je i kako se ne ide u uvođenje potpuno besplatnog javnog gradskog prijevoza za sve građane jer bi to značilo kako bi mnogi izgubili dodatak za prijevoz na plaću, a postoje oni koji se autobusima ne voze, pa im taj dodatak na plaću dobro dođe za gorivo ili druge stvari.
"Grad Dubrovnik će i dalje ulagati značajna financijska sredstva u javni gradski prijevoz, optimizirajući sve troškove koje smatramo nepotrebnim. Prije svega mislim na linije koje se u budućnosti mogu spajati, posebno prigradske, na način da krajnji korisnik uvijek bude zadovoljan, ali da i vozač bude jednako zadovoljan", rekao je gradonačelnik i istaknuo kako građanima mora postati normalno presjedati, s obzirom na to da je to praksa u svim gradovima.
ZA VOLANOM USKORO I STRANI RADNICI
Ni Libertas nije izuzet jednog od gorućih problema tržišta rada. Zbog nedostatka domaće radne snage, javni gradski prijevoznik je proveo potrebno ispitivanje tržišta pa potpisao ugovor s Lukom Dubrovnik za rješavanje pitanja smještajnih kapaciteta budućih radnika, otkrio je Franković.
"Nažalost, primorani smo na angažman strane radne snage, a nadam se da će se u budućnosti nešto promijeniti. Ne mislim da je primarni razlog financijske prirode, nego cijelo tržište na sličan način reagira. Nakon što smo strane radnike zaposlili u Čistoći, odlučili smo se na iskorak i u Libertasu, uz razliku da u Libertasu trebamo kvalificiranu radnu snagu s već prethodno stečenim iskustvom", rekao je Franković uz opasku kako je puno zahtjevnije pronaći takve ljude na tržištu.
"Važno je da ti ljudi budu aklimatizirani u prostor i suradljivi s ostalim kolegama, a da budu na usluzi građanima. Osim toga, ostaje još jedan cilj, a Grad je voljan Libertasu maksimalno pomoći financijski da riješimo pitanje kartomata. Vozače moramo rasteretiti jer oni osim što voze, naplaćuju, daju informacije putnicima i tako dalje, možda je i to jedan od razloga zbog kojih su ljudi demotivirani i teško je naći vozače. Nisu svi radni uvjeti uvijek financijski, nego postoje i drugi aspekti poput ovoga", rekao je gradonačelnik i dodao kako govori o otprilike 30 stranih radnika koje će Libertas zaposliti.
AUTOBUSI STIŽU U KOLOVOZU
Direktor Libertasa Pero Milković kazao je kako će novi električni autobusi doći u kolovozu iduće godine, nakon čega će se znati na koje će točno linije biti raspoređeni.
"Trenutačno potrebe zadovoljavamo autobusima koje imamo u voznom parku, a sa šefom tehničke službe ćemo vidjeti koji su autobusi za otpis jer imamo nekoliko komada iz 2004. godine. Domet ovih električnih autobusa je 300 kilometara, pa moramo to prilagoditi gradskoj vožnji zbog punjenja. Nećemo ih poslati u prigradsko područje na kojem nema punionice, dakle moramo složiti sve komponente i operativno napraviti najbolju opciju", zaključio je Milković.