Milun i Radičević: "U Dubrovniku nema mjesta za polovična rješenja, mi znamo kako riješiti oborinsku odvodnju!"
"U Dubrovniku koji je profiliran kao prepoznatljiva turistička destinacija nema mjesta za polovična rješenja. Funkcioniranje cijele komunalne i uslužne infrastrukture je od presudne važnosti za zadovoljenje svih osnovnih životnih uvjeta", poručuju iz Domovinskog pokreta kandidat za gradonačelnika Dubrovnika Ričard Milun i kandidat za njegovog zamjenika Vlaho Radičević.
"Najveći problem oborinske odvodnje, je to što od sve infrastrukture koja se u gradu gradila u zadnjih 30 godina, oborinska se odvodnja najmanje planirala i gradila. Svi se mi sjetimo te oborinske odvodnje u trenutku kada nas pogode ekstremni vremenski uvjeti i krenu padati monsunske kiše u obliku velike količine padalina, u kratkom vremenskom periodu", govore Milun i Radičević, pa nude rješenja.
Milun i Radičević podsjećaju na rješenja oborinske odvodnje iz povijesti Grada, kada sa Pelina i Prijekoga voda ne stiže na Stradun, nego se odvodi lateralnim kanalima prema recipijentu (more u portu).
Detektiraju i trenutne probleme:
Trenutno probleme stvara parking bolnice i nekih 20 000 m2, odakle svaka kap kiše završi na plaži u Uvali. Osim toga, svaka kap kiše na tunelu na Ilijinoj glavici koja niz Ulicu Vladimira Nazora i Vukovarsku, završi u moru ispred Radeljevića.
Iznijeli su i kako vide rješenje oborinske odvodnje u budućnosti, jer kažu da je ipak budućnost ključ svega.
1. Izgradnja lateralnog kanala od tunela Ilijina glavica do mosta dr. F. Tuđmana, kojim bi se primile sve vode s padina Srđa i ceste D8 i odvele ispod mosta,
2. Izgradnja lateralnog kanala prema području Boninova, kojim bi se primile sve vode s Gornjeg i Srednjeg Konala,
3. Izgradnja lateralnog kanala Od Gaja i J. Bobetka da se smanji pritisak na Kunsku ulicu,
4. Hitno rješavanje Sreserke ulice i procjednih voda s ul.A.Hebranga,
5. Izgradnja lateralnog kanala ulicom A. Hebranga do Solske baze,
6. Usmjeravanje oborinske odvodnje s bolničkog parkinga i pripadajućih ulica, u smjeru odvodnog kanala Batala da bi se smanjio pritisak na poštu Lapad i dalje u smjeru plaže.
"Najvažnije, nakon što se voda prikupi pomoću sustava linijske odvodnje, onečišćena voda s prometnica se mora u separatorima očistiti od krutina i mineralnih ugljikovodika kako oni ne bi dospjeli u recipijent (more), što bi predstavljalo značajnu opasnost po okoliš", upozoravaju Milun i Radičević.
Smatraju kako bi se na ovaj način kvalitetno omogućilo i spajanje budućih sustava oborinske odvodnje na predmetne oborinske ispuste.
Dotaknuli su se i fekalne odvodnje.
"Na rubnim područjima Grada gdje ne postoji mogućnost izgradnje sustava javne odvodnje (npr. Bosanka, Šumet, Pobrežje, Osojnik, Gornja sela) pokrenut ćemo postupak sufinanciranja malih uređaja za pročišćavanja otpadnih voda kao idealno rješenje za domaćinstva koja nemaju priključak na mrežu javne odvodnje, kao najoptimalnije rješenje za okoliš", zaključuju kandidat za gradonačelnika Ričard Milun i kandidat za zamjenika Vlaho Radičević.