OPET ASFALTIRAJU S POČETKOM SEZONE Hrvatske ceste: Radove izvodimo od 10 do 15 kad je najmanji intenzitet prometa

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: čitatelj
Kraj je travnja, ljetni red letenja u Zračnoj luci Ruđera Boškovića već se dobro 'zahuktao' pa je i jedina prometnica od i do aerodroma poprilično prometna. To je tradicionalno i vrijeme kada se Hrvatske autoceste sjete započeti radove asfaltiranja.

Od Čilipa do grada i obratno stvorile su se velike gužve. Na dionici državne ceste D8 u Solinama nalazi se semafor i u tijeku su radovi asfaltiranja, zbog čega se vozi posebnom prometnom regulacijom, naizmjenično, jednom trakom. 

Do Zračne luke i natrag vozi se i više od sat vremena, a nažalost, ovo nije iznimka, već pravilo koje se potvrđuje svake godine. Hrvatske autoceste se obično hrvatskog juga sjete negdje početkom sezone, kada i turisti. Tada izvuku tešku mehanizaciju i krenu s radovima po cestama, a osim po cestama kopaju i po živcima lokalnog stanovništva i turista. 

"Dakle, užas! Asfaltiraju usred dana i letova, sve se spojilo!", javlja jedan Dubrovčanin. 

Redovne radove redovno rade kad počne sezona

"Riječ je o redovnom održavanju asfalta na određenim dijelovima gdje je isto potrebno. Isto se izvodi nakon kišne sezone, a prije turističke. U sljedećih sedam dana radovi kroz Župu dubrovačku će biti završeni. Radovi se izvode svaki dan u periodu od 10-15 sati kada je najmanji intenzitet prometa", odgovorili su za Dubrovački dnevnik iz Hrvatskih cesta. 

Pa, iako je neosporno kako je ceste potrebno redovno održavati, a posebno ceste koje su toliko opterećene kao D8 na dionici Dubrovnik-Čilipi, neosporno je i kako se niti o kakvom 'redovnom održavanju', na jedinoj cesti koja Dubrovnik povezuje sa Zračnom lukom, ne bi smjelo niti promisliti od travnja do studenog. 

Još prije mjesec dana Dubrovnik je imao klimatološko ljeto, a dani su bili toliko vrući i suhi, da se čak i more uspjelo ugrijati na preko 20 stupnjeva, tada je ljetni red letenja tek bio u najavi, pa niti promet nije bio intenzivan kao što je situacija s krajem travnja. 

Spomenimo samo i kako je u periodu "najmanjeg intenziteta prometa od 10-15 sati" danas na rasporedu više od 20 letova, a kada znamo kako je prosječna popunjenost letova u Dubrovniku veća od 80 posto, onda je jasno kako su to tisuće ljudi koji trebaju doći do ili iz Zračne luke. 

Radovi u prometu kojima je investitor Grad Dubrovnik izvode se u noći

Dok se radovi na gradskim prometnicama izvode u večernjim satima ( od 22 do 6) kako bi se što manje ometao promet na početku turističke sezone, izvan grada situacija nije takva, pa se radovi na jedinoj prometnici kojom dolaze i odlaze tisuće turista, ali je koristi i lokalno stanovništvo, izvode u po' bijela dana.

Činjenica jest kako je Dubrovnik iznimno prometno limitiran dok se ne izgradi toliko čekana brza cesta, pa bi se i radove izvan grada trebalo prilagoditi toj činjenici. Problem je to na koji iz godine u godinu upozoravaju i građani i mediji. 

Popularni Članci