/* */

POLICAJAC MOTOCIKLIST NENAD KIŠIČEK: 'Na terenu smo često i prije Hitne. Najgore je kad se ne čuju ni plač, ni jauci, a vide se krv i razbijena vozila'

Autor: dubrovackidnevnik.hr

Njihov posao je iznimno zahtjevan i odgovoran, a za Dubrovački dnevnik ga je opisao motociklist postaje Prometne policije Dubrovnik

Policajac na motociklu teško je stradao sredinom lipnja u Ulici Pera Bakića dok je pokušavao sustići motociklista koji je počinio niz prekršaja. Naime, vozio je bez kacige, nije imao registarsku oznaku, a jurio je ugrožavajući ostale sudionike u prometu. 

U konačnici je životno ugrozio policijskog djelatnika koji je izgubio nadzor nad motociklom i udario u stup javne rasvjete. Od siline udarca, motocikl se odbio, a policijski službenik je ostao ležati izvan kolnika, bez svijesti. Motociklist za kojim je bio u potjeri, jednostavno se udaljio s mjesta događaja. 

Od nesreće je prošlo više od tri mjeseca. Policijski djelatnik je prošao kroz više operacija. Nedavno je pušten iz bolnice, ali njegov oporavak i dalje traje. 

A počinitelj, kojemu to nije bilo prvi put kako je divljao po cesti (premda ga je Sud svaki put vrlo blago kaznio), ubrzo je uhićen. I ovaj put je dobio svega tjedan dana zatvora, nakon čega je pušten. Nakon žalbi, izrečena mu je nova kazna od mjesec i pol dana zatvora. Pušten je u kolovozu ove godine. 

ŠTO SVE RADE POLICAJCI NA MOTORU 

Opisani događaj najbolje dočarava svu odgovornost i zahtjevnost posla kojeg obavljaju policajci motociklisti. Više o njemu, govorio nam je jedno od najprepoznatljivijh lica s dubrovačkih prometnica, Nenad Kišiček, motociklist postaje Prometne policije Dubrovnik. Rođen je i živio je u Varaždinu, a krajem 2010. godine došao je u postaju PP Dubrovnik. 

„Sami počeci bili su istovremeno zanimljivi, zbunjujući, napeti, istraživački. Nova sredina, novi posao, novi mentalitet ljudi koji te okružuju, nova klima... Na sve to se trebalo brzo prilagoditi i uklopiti, ali uz veliku ljubav prema policijskom pozivu nije bilo nikakvih zapreka i poteškoća,“ kaže nam Kišiček. 

No, snašao se brzo i danas već ima jako puno 'utakmica u nogama'. Zadaće koje obavljaju prometni policajci na motoru su mnogobrojne, a zapravo glavnu ulogu imaju tamo gdje policijsko vozilo ne može brzo ni lako proći – bilo da se radi o potjerama, o prometnoj regulaciji gužvi na cestama, o pratnjama štićenih kolona ili o teškim prometnim nesrećama. 

„Prva i osnovna zadaća prometnog policajca na motociklu je zaštita ljudi i imovine. Zatim dolaze sve ostale zadaće s kojima se susrećemo na dnevnoj bazi. To su primjerice dojave o nepropisno parkiranim vozilima koje ometaju normalan tok vozila i pješaka, obavljanje fizičke regulacije prometa, preventivno i represivno djelovanje u prometu, osiguranje mjesta događaja prometne nesreće, obavljanje očevida prometne nesreće, pratnja štićene kolone vozila kod osiguranja štićenih osoba, obilazak i druženje s djecom u školama i vrtićima u sklopu policijskih preventivnih aktivnosti“, govori nam Kišiček. 

DUBROVAČKE PROMETNICE SU JAKO SPECIFIČNE 

Biti policijski službenik motociklist ima svoje brojne specifičnosti, posebno kad je pitanju konfiguracija terena i infrastruktura kakva je ona u Dubrovniku. U Dubrovniku su ulice uske, prometne gužve su česte, a u tim okolnostima upravo su policajci motociklisti od iznimne važnosti. 

„Osobno sam s privatnim motociklom prošao cijelu Hrvatsku od Prevlake do Vukovara, ali i cijelu Istru, te se uvjerio da je Dubrovačka-neretvanska županija specifična kada su prometnice u pitanju. Kada dođe do zastoja zbog većeg intenziteta prometa, nepropisno parkiranih vozila ili prometne nesreće, najveći izazov mi je što prije doći do mjesta događaja jer se treba motociklom 'provlačiti' kroz uske ulice koje su zagušene vozilima, predvidjeti situacije da slučajno neki vozač ili putnik ne bi otvorio vrata ili naglo skrenuo s vozilom u lijevu stranu, jer vozači osobnih vozila u prometu previše ne obraćaju pozornost na motoriste koji im dolaze straga. Upravo to je zadaća motociklista – brzo doći do mjesta događaja na mjestima gdje se ne može provući vozilo“, opisuje ovaj policijski djelatnik. 

NA MJESTU DOGAĐAJA PONEKAD I PRIJE HITNE 

Najpotresniji dio tih mnogobrojnih zadaća svakako su teške prometne nesreće na kojima se policajci na motorima često pojavljuju prvi. 

„Često dolazim prvi na mjesto događaja prometne nesreće, ponekad i prije djelatnika hitne medicinske pomoći. Najgori prizori prometnih nesreća su kada dođete prvi na mjesto događaja u kojim je sudjelovalo više motornih vozila, a ne čujete niti jedan glas, niti plač, niti jaukanje, nego samo vidite oštećena vozila, tragove krvi, tragove otpale plastike i lima. Tada znate da su posljedice najtragičnije. Ali ima i onih prometnih nesreća u kojima na kraju svi sudionici otiđu nasmijani i sretni te ostanu u kontaktu i nauče da im je to bila životna škola. Ja osobno imam jedan prekidač u sebi kada odradim smjenu i skinem uniformu, sve lijepe i ružne slike i posao ostavljam u postaji i ne nosim ih doma“, opisuje Kišiček. 

I POD ADRENALINOM TIJEKOM POTJERE MISLITI NA SIGURNOST SVIJU 

Policajci na motorima često djeluju i kada se radi o prometnim prekršajima, što često uključuje i potjere. Pri tom treba voditi računa o svojoj, ali i sigurnosti ostalih sudionika u prometu te je zbog toga sposobnost brze procjene od iznimne važnosti. 

„Istina je da mi motoristi tijekom početka potjere nismo svjesni opasnosti koje nas mogu zadesiti jer nas nosi adrenalin i u tom trenutku previše ne vodimo računa o sebi i onome što nam se može dogoditi nego o vozilu i osobi za kojom je potjera. Prilikom vožnje  postoje granice između brzine i sigurnosti. Treba biti mirne glave i predviđati situacije u prometu koliko je to moguće, imati što više iskustva u vožnji motora, a najvažnije je prepoznati svoje granice i svoje mogućnosti, ali i zbog drugih sudionika u prometu zaustaviti potjeru kada postoji ugroza za njih, imajući na umu da postoje drugi načini kako doći do osobe za kojom je započeta potjera“, napominje policajac. 

Kaže kako se susretao sa situacijama u  kojima osobe pokušavaju pobjeći u autu ili na motoru i ne žele se zaustaviti, ali ih nije bilo previše.

„Pravovremenom reakcijom bih onemogućio bilo kakvo kretanje vozila u bijeg. Samo mogu naglasiti da su osobe koje su se oglušile na moje zapovijedi i krenule u bijeg isti taj dan završile u postaji Prometne policije na daljnjoj prekršajnoj obradi, nakon čega su na zakonom predviđen način procesuirane“, dodaje Kišiček. 

NAJVEĆI IZAZOV SU MLADI MOTOCIKLISTI

Adrenalin je često na vrhuncu, situacije znaju biti jako opasne, no Nenad Kišiček s posebnim žarom govori o svom zanimanju. Zapravo, kaže kako za njega to nije samo zanimanje nego i poziv. Zato vjerojatno i jest izvrstan u njemu. 

„Najveći izazovi su mi kako i na koji način mlade motocikliste naučiti o bontonu ponašanja na cesti te im ukazati na pogreške koje rade u prometu, a sve kako bih spriječio njihovo stradavanje u prometu. Najveća prednost moga posla je kada u konačnici vidiš da se rad, trud, savjetovanje isplatilo i urodilo plodom“, zaključuje ovaj prometni službenik koji, uz svoje kolege, u vrlo često jako kaotičnim okolnostima budno motri i hrabro djeluje, zbog sigurnosti sviju nas.

Ivona Butjer Mratinović

*Objavljeno u tiskanom izdanju Dubrovačkog dnevnika 

Popularni Članci