Gastronomija i aktivni turizam u fokusu sajma u Londonu, Srgota: "OPG-ovi vode razvoj pred i posezone"

Autor: Petra Srebrović Autori fotografija: Goran Mratinović/DD

Početkom studenog u Londonu se tradicionalno održava World Travel Market (WTM), jedan od najvećih i najvažnijih turističkih sajmova u svijetu, na kojem se okupljaju turistički profesionalci. Na ovogodišnjem sajmu nastup Turističke zajednice Dubrovačko-neretvnaske županije predvodi direktor Julijo Srgota.

Srgota se za Dubrovački dnevnik javio iz Londona i ispričao kako je vidljivo da se trendovi u turizmu mijenjaju, a posebnu priliku vidi u pred i posezoni.

“Prvi dan sajma bio je najintenzivniji, sastali smo se s avio-prijevoznicima i turoperatorima, potvrđene su nove linije iz Ujedinjenog Kraljevstva, točnije imat ćemo liniju koja će povezivati Dubrovnik i Glasgow. Održali smo i sastanke s platformama za digitalno oglašavanje i časopisima, potvrdili suradnju s Wonderlastom i National Geographicom UK. Povratne informacije govore da je interes s britanskog tržišta stvarno dobar, a raste i interes za pred i posezonu, kad su temperature ugodnije. Gosti traže kombinaciju gastro i kulturnih doživljaja, aktivni turizam i manifestacije poput Dana kamenica u Stonu ili trail utrku na Mljetu početkom svibnja,” ispričao je.

Dubrovnik privlači velik interes turista, ali Turistička zajednica Županije želi goste preusmjeriti i u manje razvikane dijelove regije.

“Dubrovnik je magnet, oduvijek je bio i bit će, ali ono što nas posljednjih godina najviše zanima je kako sve te turiste koji dođu u razvikanije destinacije poput Dubrovnika, Korčule ili Cavtata prebaciti i u druge dijelove županije gdje imamo nešto specifično i drugačije. Imamo puno prelijepih plaža, Nacionalni park Mljet, Park prirode Lastovo, ptičje rezervate po Neretvi, a sve je zaokruženo fenomenalnom gastronomijom i vinom. Mali OPG-ovi postaju nositelji pred i posezone,” izjavio je.

KVALITETNA I AUTENTIČNA PONUDA NALAZI SE U MANJIM MJESTIMA

Srgota objašnjava da cilj nije daljnji rast u srpnju i kolovozu, već produljenje sezone.

“Vršne periode čak i da imamo više smještajnih kapaciteta mogli bismo napuniti jer potražnja postoji, ali destinacija i infrastruktura to ne mogu podnijeti. Cilj je da se vršni periodi malo smanje, a broj turista se prelije na pred i posezonu i tako se sezona produži. Lokalno stanovništvo mora imati prostor za kvalitetniji život,” izjavio je.

Srgota dodaje da manje razvikane destinacije u županiji nude kvalitetnu i autentičnu ponudu.

“Kroz male OPG-ove vidimo priliku za daljnji razvoj, a u 2025. godini najveći broj noćenja očekujemo i dalje od gostiju iz Ujedinjenog Kraljevstva, nadamo se da ćemo završiti na brojevima od prošle godine, milijun i 450 tisuća noćenja,” zaključio je direktor županijske turističke zajednice Julijo Srgota.

Popularni Članci