test

FIESTA, brod poznate grčke brodarske kompanije bio je česti posjetitelj Dubrovnika

Autor: Ivo Batričević Autori fotografija: Osobna arhiva
Izgrađen je kao trajekt MONA'S QUEEN, nakon čega je mijenjao imena, a 1964. je kompletno preuređen u kruzer. 

U brodogradilištu Cammell Laird & Company Birkenhead svečano je 5. veljače 1946. porinut putnički trajekt MONA'S QUEEN koji je već u lipnju iste godine zaplovio na svojoj redovnoj pruzi između Liverpoola i Douglasa. Po ugovorenoj cijeni od 411 tisuća GBP isporučen je brodarskoj kompaniji Isle of Man Steam Packet Company specijaliziranoj za prijevoz putnika i automobila prema engleskom otoku Isle of Man. Jednako kao i ostalih pet brodova blizanaca, uposlenih na istome zadatku, MONA'S QUEEN je bila duga 105, široka 14 metara i imala je 2485 bruto tonaže. Četiri SRG parne turbine ukupne snage 8500 KS su joj preko dvije propele davale brzinu od zavidnih 21,5 čvorova. 

NOVI VLASNIK ČESTO MIJENJA IMENA

Nakon brojnih problema s parnim kotlovima prodana je u listopadu 1962. grčkoj brodarskoj kompaniji Chandris Line. Pod imenom BARROW QUEEN 1963. odlazi na djelomično preuređenje u Pirej gdje uz novi izgled te iste godine dobiva novo ime CARISSMA i još jednom od 1964. CARINA. Pod njim plovi jednu sezonu na trajektnoj pruzi Pirej, Korintski kanal, Brindisi s 570 putnika i 60 automobila za koje je načinjena posebna bočna iskrcajno-ukrcajna rampa. Početkom 1964. krstari itinererom: Nica, Bastia, Palermo, Tunis, Palma de Mallorca, Port Vendres s povratkom u Nicu sve do konca svibnja kada se ponovo vraća na trajektnu prugu za Brindisi.                                                                                                

PLOVIDBE SREDOZEMLJEM

Već koncem 1964. je u brodogradilištu Ambelaki ponovo rekonstruirana, ovaj put kompletno, u brod za kružna putovanja s mogućnošću prihvata 378 putnika te sada ima 3659 bruto registarskih tona (bruto tonaža je volumen svih zatvorenih prostora). Od tada ima i novo ime FIESTA, pod kojim u floti Chandris Linea plovi Sredozemljem sljedećih 12 godina. Prvu sezonu od 7. ožujka do 14. listopada 1965. započinje ploviti na redovnim dvotjednim kružnim putovanjima iz Venecije prema Dubrovniku, Pireju, Krfu, Rodosu i Haifi. Nakon što bi zimu provela na zimskom vezu na nekom od sidrišta u okolici Pireja, FIESTA je ponovila isti program turističkih putovanja i sljedeće četiri godine, sve do jeseni 1969.

 Još dvije godine je plovila između  Venecije i Istanbula da bi u siječnju 1972. u zaljevu Eleusis pored Pireja u Grčkoj bila raspremljena i ponuđena na prodaju. Kako se kupac nije našao, FIESTA je ponovo aktivirana 1975. i 1976. za povremena putovanja s polaskom iz Venecije. Ipak, već ostarjeli brod nije više bio prikladan za sve zahtjevnije putnike, pa je koncem 1976. konačno raspremljen u Perami pored luke Pirej. Nakon što je punih pet godina provela na mrtvom sidrištu, FIESTA je 1981. prodana grčkim rezalištima pa je do konca iste godine u Perami izrezana u staro željezo. U oskudnoj dokumentaciji, stradaloj u Domovinskom ratu nisam  uspio doći do podataka koliko je točno puta FIESTA posjetila naš Grad. Međutim, po pričanju starijih sugrađana, poznavatelja brodova luke Gruž i po slikama koje posjedujem dolazim do zaključka da nas je često posjećivala. 

Posjećivali su nas i svi ostali kruzeri, za ono doba velike brodarske kompanije Chandris Line te i jedan od njihovih emigracijskih brodova AUSTRALIS o kojemu je nedavno bilo riječi u jednom od feljtona. Chandris Line odavno ne postoji, ali njezina kompanija nasljednica Celebrity Cruises je i dalje sa svojim brodovima često u luci Gruž, te i dalje svaki njihov brod nosi oznaku X na ciminjeri - dimnjaku. To je grčko ćirilično slovo chi, koje je ustvari prvo početno slovo prezimena obitelji Chandris (Χανδρή).

Popularni Članci