Dio ulice Ivana Zajca uskoro postaje dvosmjeran, čeka se odlučujuća suglasnost
Nakon dovršenja novog parkirališta na platou ispod dubrovačke Pomorske škole, dio ulice Ivana Zajca od raskrižja s Lapadskom obalom (kod “Ina“ crpke za gorivo) do restorana “Orsan“ uskoro će se “prebaciti“ na dvosmjerno prometovanje.
Čeka se još samo suglasnost nadležnih, o čemu u dubrovačkoj gradskoj upravi kažu:
- Upravni odjel za komunalne djelatnosti, promet, more i mjesnu samoupravu Grada Dubrovnika izradio je elaborat dvosmjernog prometovanja ulicom Ivana Zajca do restorana “Orsan“. Elaborat je poslan MUP-u na suglasnost te će se nakon dobivanja suglasnosti navedeno realizirati i signalizacijom prilagoditi novom prometnom režimu. To će omogućiti skretanje udesno s Lapadske obale prema naselju Solitudo. Ovom prometnom izmjenom smanjit će se prometno opterećenje kružnog toka u Lapadu te će se stanovnicima Solituda osigurati brži i jednostavniji pristup njihovim obiteljskim kućama - ističe se u odgovoru Grada Dubrovnika.
Dodali su kako je kao prethodni korak ovome, izgrađeno novo parkirališta na području Orsana koje raspolaže s ukupno 34 označena parkirališna mjesta, od kojih 29 za osobna vozila (od toga su dva namijenjena osobama s invaliditetom) te pet mjesta za motocikle.
- Naime, prometnim je elaboratom predviđeno uklanjanje 17 postojećih parkirališnih mjesta uz Orsan, budući da drukčije nije moguće uvesti dvosmjerno prometovanje. Njihovo nadomještanje osigurano je novim parkiralištem na Orsanu, koje građanima, uz 17 zamjenskih mjesta, donosi i dodatnih 12 u odnosu na dosadašnje stanje - navodi se u spomenutom odgovoru dubrovačke gradske uprave, uz napomenu kako će se četiri mjesta ustupiti Pomorskoj školi za potrebe odvijanja nastave.
Valja reći kako je na spoju novog parkirališta s ulicom Ivana Zajca tijekom njegove izgradnje ugrađena i rešetka za oborinsku odvodnju kako bi se poboljšala protočnosti sustava odvodnje u toj ulici te je postavljeno i pet rasvjetnih stupova s ukupno sedam rasvjetnih tijela, a ulica je opremljena i svom potrebnom prometnom signalizacijom.
Recimo i to kako će i službeno pretvaranje navedenog dijela ulice Ivana Zajca konačno dovesti i do toga da aerozagađenje navedenog dijela Lapada bude manje izraženo jer stanovnici više neće morati, voziti puni kilometar ili 1200 metara kolnikom ulice Miljenka Bratoša preko kružnog toka te ulica Iva Dulčića, Ćira Carića i Riječke ili Vatroslava Lisinskog. To je znatno duža vožnja do njihovih obiteljskih kuća koje su tzv. zračnom linijom od crpke na Lapadskoj obali udaljene nepunih stotinjak metara.
Uz činjenicu da će se rasteretiti promet navedenim ulicama, spriječit će se i daljnje kršenje prometnih propisa. Naime, već neko vrijeme dio sugrađana uporno krši propise skretanjem kod “Ina“ crpke u Ulicu Ivana Zajca vozeći tako nedozvoljenim smjerom. Nisu to činili samo neki mlađi motociklisti nego i dio uglednih gospara koji bi tako vozeći automobilima “skratili put“ do marine jedriličarskog kluba Orsan. Također, pravo je čudo što dosad, uslijed takve riskantne vožnje, nije došlo do ozbiljnih prometnih nezgoda te zašto policija ili nadležni Komunalni odjel nisu postavili nadzorne kamere kako bi regulirali i sankcionirali nedozvoljeno prometovanje.