Jubilarni DMK Forum u Dubrovniku: Turistički stručnjaci raspravljaju o konkurentnosti i modernizaciji sektora (FOTO)

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: PS/DD

Nacionalni DMK Forum otvoren je u sklopu Dana hrvatskog turizma u hotelu President Valamar, u organizaciji Hrvatske turističke zajednice (HTZ) i Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA). 

Ovogodišnje jubilarno deseto izdanje posvećeno je budućnosti destinacijskih menadžment kompanija (DMK) i ulozi novih tehnologija u oblikovanju konkurentnijeg, održivog i personaliziranog turističkog doživljaja.

Više je otkrio Tomislav Fain, predsjednik UHPA-e. 

"Ovo je deseti DMK Forum, bilježimo jubilarnu brojku. Ove godine smo se priključili Danima hrvatskog turizma, što nas posebno veseli. Veseli nas veliki broj prijavljenih sugovornika. Ono o čemu konstantno pričamo i zašto smo krenuli s DMK Forumom je jačanje pred i posezone, cjelogodišnjeg turizma i s obzirom na brojke koje imamo u ovoj godini, možemo reći da smo u tome i uspjeli. Danas ćemo se više posvetiti modernizaciji, svemu onome što nas čeka. Putničke agencije kao takve su uvijek bile avangarda, uvijek smo bili ispred svog vremena i moramo to i dalje pratiti", kazao je Fain.

Pričao je i o tome što se može očekivati u 2026. godini. 

"Što se tiče samih putničkih agencija, uvijek su bile u korak s vremenom i moramo s time nastaviti. Svjedoci smo da se turizam iz godine u godinu sve brže i brže mijenja i svi oni koji ne budu pratili taj korak i nove trendove, radit će lošije ili više neće ni raditi. Trendovi se mijenjaju svake godine, ove godine smo imali trend da su se ponovno pojavili 'walk in' gosti, što prijašnjih godina nismo imali. Imamo 'last minute' rezervacija. Moramo biti spremni na to, kao i na to da nam je konkurencija svake godine sve veća i sigurno je da će oni koji su najbolji, najuporniji i daju vrijednost za novac, poslovati s uspjehom", objasnio je Fain. 

Dodao je da UHPA broji više od 230 putničkih agencija i da pokrivaju široki spektar - od školskih putovanja do 'premium' segmenta, odnosno luksuznih putovanja.  Što se tiče prednosti Hrvatske naspram rastuće konkurencije, naglasio je da je to definitivno ljepota same zemlje, kao i povijest, blizina emitivnim tržištima, ali i činjenica da smo dobri domaćini. 

"Mislim da je svjetla budućnost ispred nas. Trebamo biti pažljivi i u usluzi koju nudimo, ali i truditi se da cijena prati uslugu", rekao je. Naglasio je odličan odnos s Ministarstvom turizma i sporta, kao i Hrvatskom turističkom zajednicom.

Na Forumu sudjeluju brojni stručnjaci i predstavnici turističkog sektora, uz ministra Tončija Glavinu i direktora Hrvatske Turističke zajednice Kristjana Staničića. Poseban naglasak je na razmjeni iskustava i prikazu primjera dobre prakse. Prezentacijom „Reinventing Travel Agencies through AI and Emotion“ sudionicima će se obratiti Mireya Yadranka Morgana Orellana iz EmoturLAB-a dok će prezentaciju „DMK jučer, danas, sutra“ održati Željko Trezner iz Centra za odgovorni turizam. Inovativne programe i načine na koje u pripremi i realizaciji putovanja koriste potencijale novih tehnologija predstavit će vodeći ljudi destinacijskih menadžment kompanija Luxury Slovenia DMC i Gulliver DMC d.o.o. 

Popularni Članci