/* */

Pašalić je sretan zbog udovoljenih zahtjeva oko marine, ali ima jedan uvjet: 'Nadam se da je svima jasno što treba učiniti u dogledno vrijeme'

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: DD/Duško Jarmaz/Pixsell

Vlasnik marine Frapa, Franjo Pašalić, kojem je Vlada Republike Hrvatske produljila koncesiju i korigirala obuhvat marine, za Dubrovački dnevnik prokomentirao je ovaj događaj.

"Nakon višegodišnjeg nepotrebnog iscrpljivanja mene, mojih suradnika, građana, sudova i drugih institucija, ovu Odluku Vlade smatram početkom kraja trakavice vezane za Lapadsku obalu i problema Marine. Iz obrazloženja Odluke Vlade jasno je vidljivo da smo kao koncesionar od samog početka bili oštećeni, te smo sada u poziciji da, svojim radom, tu štetu nadoknadimo u budućnosti. Nikada nisam imao namjeru tužiti svoju državu, u kojoj sam bio sudionik u stvaranju naše Domovine. Zajedno s mojim suradnicima, uporno sam radio na tome da izbjegnemo takav spor. Nadam se da je sada svima jasno što treba učiniti u dogledno vrijeme", kazao je za Dubrovački dnevnik Franjo Pašalić.

Podsjetimo, odlukom Vlade koncesija društvu Laguna trade d.o.o. iz Rogoznice produžena je s 30 na 37 godina, a korigiran je i obuhvat marine. Postoji i uvjet nakon kojeg će ministar potpisati ugovor o koncesiji, a riječ je o primirju između koncesionara i Grada Dubrovnika.

Uvjeti potpisivanja Odluke

Na temelju ove Odluke, precizirali su na sjednici Vlade, ovlastio se se ministar mora, prometa i infrastrukture sklopiti Dodatak br. 3. Ugovoru o koncesiji u roku od 60 dana od dana izvršnosti ove Odluke. Međutim, prije sklapanja Dodatka br. 3, koncesionar se obvezuje sklopiti sporazum s Gradom Dubrovnikom, kojim će se urediti međusobni odnosi radi nesmetanog daljnjeg gospodarskog korištenja cjelokupnog pomorskog dobra danog u koncesiju od strane koncesionara, kao i daljnje realizacije projekta rekonstrukcije i proširenja Lapadske obale.

Također, navodi se kako je koncesionar dužan povući žalbu pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske i tužbu podnesenu pred Općinskim sudom u Dubrovniku te prekinuti sve sporove i postupke pokrenute u vezi s predmetnom koncesijom. Za Dodatak br. 3, koncesionar je dužan i dati izjavu kojom se odriče od potraživanja naknade štete prema državi i prema Gradu Dubrovniku te da neće tražiti daljnji produžetak roka koncesije iz razloga zbog kojih je donesena ova Odluka.

Nadoknada za neostvarenu dobit

Što se tiče produljenja koncesije, "sedam godina Pašalić je dobio jer nije mogao raditi u punom kapacitetu, zbog nemogućnosti spajanja bazena na B na komunalnu infrastrukturu, a u obrazloženju stoji da "to predstavlja odgovarajuće razdoblje (proteklo i predstojeće) u kojem luka posebne namjene – luka nautičkog turizma – „Marina Gruž“ posluje u smanjenoj površini, a sve kako bi se, kao oblik kompenzacije, nadoknadila neostvarena dobit zbog nemogućnosti gospodarskog korištenja bazena B."

"Ovom Odlukom, kao rješenje koje bi zadovoljilo prostorne zahtjeve svih korisnika prostora, predložena je izmjena lučkog područja bazena A, čime bi se omogućilo gospodarsko korištenje benzinske postaje Orsan i izgradnja i proširenje Lapadske obale kao investicije od interesa za Grad Dubrovnik, a istovremeno bi se osiguralo daljnje gospodarsko korištenje luke posebne namjene u površini koja odgovara onoj iz Odluke o koncesiji i Ugovora o koncesiji. Naime, iz obuhvata luke izuzet će se dijelovi koji su predviđeni za provedbu zahvata druge namjene te će se nadomjestiti mjestimičnim proširenjima lučkog područja uzduž postojeće granice, u istovjetnim iznosima površina kako ne bi došlo do odstupanja od površine primarno dane u koncesiju", stoji u odluci o izmjenama Odluke o koncesiji na pomorskom dobru u svrhu izgradnje i gospodarskog korištenja luke posebne namjene – luke nautičkog turizma – „Marina Gruž“, na dijelu k.o. Gruž, na području Grada Dubrovnika.

A.Č.

Popularni Članci