Vlast i oporba u zajedničkoj borbi: Knežević podržala Frankovićevu inicijativu oko taksista pa iznijela konkretne prijedloge
Saborska zastupnica Centra i gradska vijećnica Viktorija Knežević podržala je inicijativu gradonačelnika Mata Frankovića oko taksista, ali i iznijela konkretne prijedloge za rješenje problema. Njeno priopćenje prenosimo u cijelosti.
"Podržala sam inicijativu gradonačelnika Frankovića za izmjene Zakona o prijevozu u cestovnom prometu jer smatram da su potrebne, ali sam istovremeno uputila dopis s nizom dodatnih prijedloga i pozvala ga da zajedno supotpišemo izmjene Prekršajnog zakona koje bi omogućile učinkovitije sankcioniranje prekršitelja. Vjerujem da je ovo prilika da pokažemo kako odgovorni ljudi, iako iz različitih političkih opcija, mogu surađivati kada je u pitanju interes građana Dubrovnika.
U dopisu sam iznijela pet konkretnih prijedloga – od izmjena zakona, preko strožih mjera protiv poreznih i radnih zloupotreba na platformama poput Ubera i Bolta, do tehničkih rješenja kojima bi se ulazak u prometne zone kontrolirao u stvarnom vremenu.
Posebno sam istaknula da tržište prijevoza u Dubrovniku više nije realno otvoreno – ono je pretrpano. Oni koji danas ulaze na tržište najčešće to čine kršeći propise, jer inače ne bi mogli ostvariti ni minimalnu zaradu. Pogotovo to vrijedi za one koji dolaze iz drugih dijelova Hrvatske – kad bi morali poštovati sve propise, s troškovima smještaja i djelatnika, ta se računica jednostavno ne bi isplatila. Problem nije samo broj vozila – problem je što pravila ne vrijede jednako za sve.
Također sam upozorila na zloupotrebe koje svi poznajemo: serijsko otvaranje firmi radi izbjegavanja PDV-a, prijavljivanje vozača na jedan sat, a stvarni rad cijeli dan. Takve stvari se mogu dokazati jednostavnom usporedbom – platforme imaju sve podatke. Samo trebaju htjeti provoditi zakon.
U dopisu sam naglasila i ono što se često zanemaruje – da po odluci Suda Europske unije, Uber i slične platforme nisu samo digitalni posrednici, već se smatraju pružateljima usluge prijevoza, i obvezni su poštovati sve nacionalne i lokalne propise, kao i svatko drugi. U prilogu sam dostavila i pregled važeće regulative EU o tom pitanju. Europska pravila jasno poručuju – inovacije su dobrodošle, ali ne smiju ići na štetu javnog interesa.
Red u prometu nećemo postići zabranama, ni sezonskim mjerama, nego dosljednim provođenjem postojećih zakona. Kada bi svi poslovali po pravilima, tržište bi se samo reguliralo – mnogima se više jednostavno ne bi isplatilo raditi. I to je u redu. Naš je posao da postavimo jasna pravila i ne dopustimo da oni koji ih se drže budu kažnjeni, a oni koji ih izigravaju – nagrađeni.
Ako želimo red, zakon mora vrijediti jednako za sve", stoji u priopćenju.
U prilogu se nalazi integralni tekst dopisa.