"COSTA CLASSICA" Kruzer koji se pred Lokrumom sudario s drugim kruzerom
Osim materijalne štete, nije bilo drugih posljedica niti ozlijeđenih, a brodovi su poslije bliskog kontakta nastavili s ukrcajem i iskrcajem putnika
COSTA CLASSICA je jedini kruzer koji je u petak 6. lipnja 2008. imao sudar s drugim kruzerom na sidrištu pored otoka Lokrum. Imali smo također 2004. za vrijeme jakog i kratkog neverina bliski susret MSC ARMONIJA i CLUB MED 2 koji su se zapleli sa svojim sidrima, ali u tom slučaju nije došlo do sudara iako su bili veoma blizu. Ipak su prouzročili štetu na strujnom kabelu i vodovodnoj cijevi koje su bile položene po dnu mora od Komarde prema Lokrumu. Nakon te havarije danima u ljetnoj sezoni je bio zabranjen dolazak turista i domaćih na Lokrum zbog nemogućnosti gašenja eventualnog požara.
Inspektor Nikola Beusan iz Lučke kapetanije Dubrovnik nakon očevida je izjavio da su kruzeri MSC POESIA i COSTA CLASSICA u petak 6. lipnja 2008. imali blaži sudar na sidrištu pored otoka Lokrum, a koji je okončan bez većih posljedica.
KAKO JE DOŠLO DO SUDARA
"Zbog naglog pojačanja vjetra iz smjera istok - jugoistok od 7 na 25 čvorova i više, kruzer MSC POESIA je sidrom zaorao i počeo se zanositi bočno prema pramcu drugog kruzera, koji je u tom trenutku bio u zavjetrini. Zapovjednici i posada oba broda nastojali su izbjeći sudar te je COSTA CLASSICA manevrirala ispuštanjem sidrenog lanca, vožnjom krmom i radom pramčanog propelera, a MSC POESIA podizanjem sidra i manevrom izbjegavanja. Brodovi su se ipak lagano dotaknuli, i to krajnjim pramčanim dijelom CLASSICE o desni bok POESIE.
Nakon očevida je utvrđeno da je dizalica brodice za spašavanje zaparala i ogulila boju duljine oko pet metara na pramcu Coste. Osim neznatne materijalne štete, nije bilo drugih posljedica niti ozlijeđenih, a brodovi su poslije bliskog kontakta nastavili s ukrcajem i iskrcajem putnika", piše u izvješću. U tekstu je priložena fotografija kap. Miljenka Sekule kao dokaz nemilog događaja.
Radi rasterećenja prometa u Gradu, Pomorski odjel Sveučilišta u Dubrovniku je napravio studiju za prihvat putnika s brodova usidrenih ispred Lokruma. Studijom su odredili, a Kapetanija je preko Hrvatskog hidrografskog instituta ucrtala u pomorske karte sidrište za manje kruzere i van Orsule sidrište za veće kruzere kako bi se u budućnosti smanjio rizik od sudara. I prije studije je obavljena analiza prometa u gradskom portu koja je pokazala kako je porat zakrčen, ponajprije motornim lajbotima kojima dovode goste s kruzera, ali i mnogim izletničkim brodovima, brodovima za Lokrum, brodovima na liniji prema Župi i Cavtatu. Nakon studije Sveučilišta vidno se uveo red i veća sigurnost u gradskom portu te na sidrištima pored Lokruma. Zadnjih godina se smanjio dolazak kruzera na sidrište pored Lokruma, ali se vidno povećao broj usidrenih jahti, mega jahti, ali i domaćih plovila za privredne svrhe kao i onih za osobne potrebe, kajaka itd.
O COSTI CLASSICI
COSTA CLASSICA je izgrađena 1991. u brodogradilištu Fincantieri u Monfalconeu u Italiji i bila je prva namjenski izgrađena novogradnja tvrtke Costa Cruises tj. njihovog većinskog vlasnika Carnival Corporation & plc. U toj klasi brodova Classica izgrađen je i drugi brod blizanac imena COSTA ROMANTICA. Bili su to brodovi od 52926 bruto tona, dugi 220 i široki 30,8 metara. Četiri dizel motora ukupne snage 2280 kW preko dvije propele su im davali brzinu od 19,5 čvorova. Mogli su ukrcati 1578 putnika koje je opsluživalo 662 članova posade.
Veliki remont COSTA CLASSICE trebao se odraditi između studenog 2000. i početka 2001. U ljeto 1999. Costa je ugovorila s britanskim brodograditeljem Cammell Laird izgradnju novog srednjeg dijela od 45 metara kako bi se brod produžio na 265 metara. Novi dio je bio skoro dovršen, ali su kasnili s ugovorenim datumom te je Costa Cruises otkazala remont i radove. Ovo otkazivanje ugovora djelomično je uzrokovalo da brodogradilište ode u stečaj u travnju 2001. godine. Dio koji je izgrađen nikada nije dodan brodu te je kasnije prodan i izrezan kao otpad.
COSTA CLASSICA je 2014. imala veliku obnovu, ali je zadržala stari izgled te su joj samo promijenili ime u COSTA NEO CLASSICA te je ona pod oba imena bila čest gost Dubrovnika. Dana 2. kolovoza 2017., Costa Cruises je objavila da je brod prodan neimenovanom kupcu i da će napustiti njihovu flotu u ožujku 2018.. Ipak, dana 13. prosinca otkriveno je da je brod kupila tvrtka Bahamas Paradise Cruise Line, koja će brod preimenovati u GRAND CLASSICA. Tijekom svjetske epidemije Covid 19 brod je bio u raspremi u Freeportu na Bahamima. Dana 8. prosinca 2021., Bahamas Paradise Cruise Line sklopio je partnerski ugovor s Margaritaville Resorts & Hotels o upravljanju brendom u njihovo ime, počevši od travnja 2022. godine. GRAND CLASSICA je preimenovana u MARGARITAVILLE AT SEA PARADISE te je u travnju 2022. godine u brodogradilištu Grand Bahama u Freeportu doživjela opsežno preuređenje. Obnovljeni brod vratio se u luku Palm Beach 10. svibnja, a prvo krstarenje održalo se četiri dana kasnije. I danas plovi između Amerike i Kariba.