Brojke demantirale apokaliptične najave: Turistički lipanj u svim dijelovima županije zaključen 'u plusu'
Kraj lipnja vrijeme je kad se prebrojavaju turističke brojke iz prvog dijela godine. U Dubrovačko-neretvanskoj županiji nema mjesta za brigu. Iako je nešto lošiji svibanj pokrenuo svojevrsnu paniku oko predstojeće sezone, brojke su bojazan ubrzo demantirale.
Prema podacima koje smo dobili od Turističke zajednice Dubrovačko-neretvanske županije, turistički lipanj je u noćenjima posvuda 'u plusu' u odnosu na onaj lanjski. Tako Lastovo bilježi 27 posto više noćenja, Župa dubrovačka 23 posto, Opuzen čak 44 posto, Smokvica 16 posto, Janjina i Blato po 15 posto, Trpanj 13 posto... Jedino Vela Luka bilježi 5 posto manje noćenja nego lani, što je zanemariv pad.
Što se tiče dolazaka u lipnju, oni su posvuda veći nego lani u ovo doba godine. Tako sjajne rezultate bilježe Lastovo (20 posto), Janjina (19 posto) i Župa dubrovačka (16 posto).
Po pitanju perioda od 1. siječnja do 30. lipnja ove godine, Tek Mljet i Metković bilježe manji broj noćenja, oko 15-ak posto, a Vela Luka oko 5 posto manje. S druge strane, svi ostali su 'u plusu'; u noćenjima najveći porast bilježe Janjina (15 posto), Opuzen (38 posto), Župa dubrovačka (27 posto), Lastovo (21 posto), Trpanj (10 posto). Kad se govori o dolascima, u zanemarivom 'minusu' su Dubrovnik i Vela Luka (3 posto) te Metković i Mljet (15-ak posto).
SVIBANJ JE PODBACIO ZBOG LOŠEG VREMENA, NO SVE JE NADOKNAĐENO U LIPNJU
„Gledajući ukupne brojke, u našoj županiji se u prvih pola godine bilježi oko 30 tisuća dolazaka gostiju odnosno milijun i 300 tisuća noćenja, što predstavlja porast od 4 posto u dolascima, odnosno 5 posto u noćenjima u odnosu na prvih šest mjeseci prošle godine“, izjavio je direktor Turističke zajednice Dubrovačko-neretvanske županije Julio Srgota.
Podsjetio je tom prilikom kako na našem području imamo 'klaster' koji čine Dubrovnik te općine Konavle, Župa dubrovačka i Dubrovačko primorje gdje izrazito borave avio gosti, a sve ostalo se odnosi na autodestinacije.
„Kad govorimo o 'klasteru', tu su brojke manje, više na istoj razini kao i protekle godine cijelo vrijeme. Osobno smatram kako rast u Župi dubrovačkoj zapravo nije relevantan pokazatelj situacije jer je hotel Astarea lani u lipnju bio zatvoren. No, kada promatramo autodestinacije u našoj županiji, vidjet ćemo kako je svibanj bio nešto slabiji, zbog lošijih vremenskih uvjeta. Međutim, lipanj je sve to 'vratio' – kampovi rade odlično, Orebić, Janjina, Slivno, Korčula Lastovo bilježe odlične podatke“, govori Srgota.
PUCANJE U VLASTITU NOGU
Pri tom se osvrnuo na medijske napise koji su već u svibnju predviđali lošu sezonu, koja se naposljetku nije dogodila, ali i prateće poruke o dubrovačkom području kao skupoj destinaciji.
„Smatram kako nam takva praksa šteti jer sve te informacije prate i strana tržišta, prati se to i u Njemačkoj, i u Ujedinjenom Kraljevstvu... Trebali bismo promijeniti praksu da nam se ne dogodi, kolokvijalno rečeno, 'pucanj u vlastitu nogu'. Moramo biti svjesni kako ništa nije skupo sve dok to odražava kvalitetu, i to se vidi u našim hotelima, restoranima... Imamo tu 'vrijednost za novac'. I sve dok to imamo, onda nema straha kako će sezona podbaciti, a to možemo vidjeti i u nastavku sezone“, govori Srgota.
OSMIJEH I KVALITETA KAO DOBITNA KOMBINACIJA
U tom smislu navodi pozitivne prakse diljem naše županije.
„Nedavno sam na Mljetu prisustvovao manifestaciji 'Od polja do stola' koju je sufinancirala Turistička zajednica Dubrovačko-neretvanske županije. Mljet je poznata oaza aktivnog turizma i primjer kako se cijela priča može podići na jednu visoku razinu. Cilj nam je disperzija gostiju, da svi oni koji dolaze u Dubrovnik vide i ostale dijelove županije jer su tako autentični i raznoliki: od Neretve koja ima nevjerojatno gastronomiju, povijest i aktivni turizam, pa do Pelješca, Mljeta, Korčule, Lastova o čijoj ljepoti ne treba posebno govoriti“, kazao je Srgota.
Dodao je kako 'imamo cjelovitu ponudu zbog koje i postoji konstantan turistički rast, a cilj je potaknuti goste da što dulje borave u destinaciji'.
„Mislim kako smo baš zbog toga prepoznata destinacija. Ne nudimo samo sunce i more, koje su nam sigurno prednost, nego i kvalitetu. A kad govorimo kvaliteti, tu mislim na čovjeka. Još uvijek imamo kvalitetne ljude u turizmu“, govori Srgota dodavši kako je – upravo osmijeh najveći plus Dubrovačko-neretvanske županije kao destinacije i uvijek naša dobitna kombinacija.